Архив

Продажбите в Европа през май

Спадове и увеличения64205998.cms

Продажбите на европейски леки пътнически автомобили нараснаха незначително с 0,6% през май поради частично по-малко работни дни.

Регистрациите се увеличиха на 1,44 млн. автомобила миналия месец в страните от Европейския съюз (ЕС) и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), се казва в изявление на асоциацията от 1,43 млн. година по-рано.

Пазарът също така бе възпрепятстван от религиозни празници в някои страни, които се изместиха през май през юни миналата година.

Europe-auto-sales-May.jpg&MaxW=622&cci_ts=20180615075417Продажбите на френската PSA Group нараснаха с 58%, тъй като регистрациите на новооткритата дивизия Opel-Vauxhall не бяха включени в годишните отчети. Търсенето на марката Peugeot нарасна с 3.2%, но за Citroen спадна с 3.3%. Продажбите на Opel спаднаха до 81 752 от 86 517 през май 2017 г. при предишния собственик на General Motors.

Renault увеличи с 6.5% ръст с 3% на Renault и продажбите на Dacia с 14%.

Продажбите на Volkswagen Group нараснаха с 3,7, като продажбите се повишиха с 25% ръст в Seat на нови SUV и 5,7% ръст на търсенето на автомобили от марката VW. Продажбите на Porsche са се увеличили с 5,4%, но Audi е спаднал с 5,3%, а обемът на Skoda е намалял с 2,2%.

Независимо от продажбите на джипове SUV, които се удвояват при новия Wrangler, регистрациите през май могат да се окажат непроменени във Fiat Chrysler Automobiles, засегнати от 11-процентовия спад в търсенето на масовия Fiat.

Продажбите на Ford Motor са нараснали с едва 0,5%.

Премиум немските марки BMW и Mercedes-Benz на Daimler отбелязаха спад съответно от 7,7% и 6,1%, тъй като купувачите избягваха дизеловите автомобили, докато говореха за забрана на дизеловите горива в германските градове.

Mercedes пуска нови варианти на седана си от класа C от юли. BMW подновява своя X3 SUV и извежда на пазара новия компактен SUV X2. Audi планира да започне доставки на своя Q8 SUV през третото тримесечие на Европа. Audi заяви в последната си декларация за продажбите, че бизнесът е заглушен от „предстоящите промени в модела“.

Спадът в луксозния сектор се дължи на икономиката на региона, според президента на Европейската централна банка Марио Драги. Германските автомобилни производители разчитат на надеждни продажби на конвенционалните си модели, за да финансират големи инвестиции в електрически и самоходни автомобили.

Азиатските марки имаха смесени резултати. Продажбите в Toyota Group нараснаха с 4,2%, благодарение на здравословното увеличение от 21% на марката Lexus при търсенето на NX SUV. Обемът на марката Toyota е нараснал с 3.2%. Обемът на Nissan е намалял с 16%, докато Kia е нараснал с 3,4%, а обемът на Hyundai е нараснал с 2,3%.

Сред петте основни пазари продажбите бяха непроменени във Франция, но се увеличиха в Обединеното кралство и Испания, съответно с 3,4% и 7,2%. Регистрациите са се свили с 2,8% в Италия, което беше разтърсено от политическите сътресения миналия месец и падна с 5,8% на най-големия пазар в региона, Германия.

За първите пет месеца европейските продажби са се увеличили с 2,2%, подпомогнати от двуцифрен ръст в новите държави-членки на ЕС, включително България, Литва, Румъния и Унгария.

Продажбите на европейски автомобили се върнаха на годишен ръст през 2014 г. след спад от шест години, през който регистрациите спаднаха до най-ниските си нива от десетилетия насам.