Архив

Знаете ли, че Procon-Ten замества air bag до 1994 г. при Audi

Високата надеждност и рентабилност на технологията audi-procon-ten-the-no-airbag-safety-system_3

Procon-ten е собствена система за обезопасяване (SRS), използвана от германския автомобилен производител Audi от 1986 г. до средата на 90-те години на миналия век.

Audi е един от последните немски производители, които поставят въздушни възглавници в своите автомобили, главно поради високата надеждност и рентабилност на технологията, която те са запазили като „procon-ten“.

Системата Procon-ten използва дебели кабели, подобни на кабелите на лебедките, които се движат около задната част на двигателя и се свързват с него.

В случай на челен удар силата и инерцията на удара преместват двигателя назад, опъвайки и „издърпвайки“ кабелите, които от своя страна са свързани с кормилната колона и стойките на предпазния колан. Кабелите издърпват волана към предната част на автомобила, да предпази водача, а отстраняват всякакво закъснение в предпазните колани, задържайки пътниците по-здраво в седалките.

Стикер на задния прозорец на оборудвано с Procon-Ten Audi

Стикер на задния прозорец на оборудвано с Procon-Ten Audi

Двигателите Audi са традиционно монтирани надлъжно пред предните колела, за разлика от напречните, но с някои изключения в по-новите модели. Това означава, че двигателят е близо до предната броня (особено при варианти с 5 цилиндъра), а радиаторът често трябва да бъде изместен наполовина на едната страна на двигателния отсек. Едно от предимствата на тази техника е, че двигателят е едно от първите неща, които трябва да се ударят при челен удар, като се използва голяма част от силата и се позволява висока степен на реагиране на системата procon-ten.

Системата Procon-Ten е достъпна за автомобили като 100/200 и V8, както и 80 / 90. Тя е преустановена през 1994 г. с въвеждането на новата серия А4 и А8, а Audi 100 A6, през 1994 г., за моделната 1995 година.