Архив

През първото полугодие растежът на продажбите на електроавтомобили в Европа се забави

Недостатъчни са инфраструктурата за зареждане и пробегът

VW's I.D.range, който стартира през 2020 г., ще даде тласък на EV пазара.

VW’s I.D.range, който стартира през 2020 г., ще даде тласък на EV пазара.

Bloomberg

Ръстът на продажбите на електрически и plug-in хибридни автомобили е намалял на основните пазари на Европейския съюз през първата половина, поради нестабилната мрежа за зареждане и др.

Регистрациите на електрически автомобили са се повишили с 33% през шестте месеца до юни, в сравнение с 54% ръст от година по-рано, съобщи консултантската компания EY. Силното търсене в Германия, най-големият автомобилен пазар в ЕС, не беше достатъчно, за да компенсира по-слабия растеж в Обединеното кралство, който е вторият по големина.

„Електрическите автомобили продължават да бъдат ниша за момента“, каза EY partner Peter Fuss в изявление. „Инфраструктурата за зареждане остава недостатъчна, а моделите, достъпни понастоящем, не предлагат достатъчно добър пробег.“

Автомобилите в Европа са под натиск да изпълнят строгите нови правила на ЕС за намаляване на емисиите на въглероден двуокис, които ще бъдат въведени постепенно през 2020 г.

Потребителите, които стоят на границата с електрическите автомобили и предпочитат бензиновите автомобили над дизеловите двигатели, повишават залозите за производителите на автомобили, като например производителите на Mercedes-Benz Daimler и Fiat Chrysler Automobiles, които рискуват големи глоби, ако надхвърлят новия таван. Дизеловите автомобили отделят около една пета по-малко емисии на CO2 от еквивалентните бензинови превозни средства.

Търсенето на дизелово гориво се понижи на най-големите автомобилни пазари в ЕС през първата половина на годината, тъй като купувачите се тревожат за забрана за шофиране в градовете, три години по-късно от измамите на Volkswagen за емисии. В същото време продажбите на бензинови автомобили са скочили с 16%.

Производителите на автомобили, включително BMW, Daimler и Volkswagen, ще разкрият редица нови електрически продукти през следващите години, като BMW iX3 SUV и VW’s I.D.

„Ситуацията ще се промени само в средносрочен план“, каза Fuss. „Като се започне от луксозния сегмент, електрическите двигатели ще се утвърдят като сериозни алтернативи.“