ZF разработва система за наблюдение на интериора в автомобила
Frost&Sullivan определи ZF за Европейска автомобилна компания на годината 2018 в автермаркета
На IAA 2018 в Хановер – ZF показа автономна електрическа доставка
Фридрихсхафен, Германия / Ливония, Мичиган – ZF разработва тримерна система за вътрешно наблюдение (IOS), способна да открива и класифицира обитателите на превозните средства, определяйки тяхното местоположение и дали те активно контролират автомобилния волан или наблюдават системите за управление – всички ключови данни, които подпомагат безопасността и автоматизираното задвижване.
Доколкото ZF е добре известен като световен лидер в производството на камери за разпознаване на предмети, които усещат външната среда на превозното средство, компанията участва в разработването на камери и за наблюдение в помещения вече повече от десет години. Благодарение на тенденцията към усъвършенствана безопасност и автоматизация на автомобилите интересът към интериорната технология на камерата се засили, а ZF разработва 3D система за наблюдение с вътрешни камери, която би имала много потенциални приложения.
Тъй като автомобилите стават все по-добре оборудвани с автоматични функции, интелигентните мрежови интериорни сензори могат да определят дали ръцете на водача са на волана, дали са в активен контрол на превозното средство и дали главата на водача е обърната към пътя и наблюдава моторното превозно средств. Системата може да покаже, че водачът е в автоматизиран режим и когато бъде открита потенциална аварийна ситуация, може да задейства сигнали.
Визуалните данни от интериора на автомобила могат да бъдат много ценни от много гледни точки. Разработването на 3D система за наблюдение на интериора води до повишена безопасност, удобство и подпомага развитието на автомобилите.
Усещането за наличие на пътници в автомобила също може да бъде изключително ценно в ситуации, в които малки деца могат да останат в колата – което води до аварийни ситуации, особено при екстремни температури – системата IOS може да бъде калибрирана, за да се определи присъствието на дете и да се активират аварийни действия, към мобилните телефони на собствениците на автомобили, спускането на електрическите прозорци и отварянето на покрива за намаляване на вътрешните температури, активирането на клаксона и аварийните светлини, така че другите хора наблизо могат да помогнат или да се обадят за съдействие при спасяването на детето.
Системата IOS се очаква да бъде готова до края на 2021 г.
От Лондон дойде и съобщението, че за отлични лидерски и партньорски умения, визия и подготовка за бъдеща мобилност Frost&Sullivan определя ZF за Европейска автомобилна компания за следпродажбени услуги на годината 2018. Наградата бе представена на 4 октомври 2018 г. в хотел Royal Garden в Лондон. ZF Aftermarket успя да отстрани силната конкуренция от цяла Европа, за да вземе титлата.
ZF възнамерява и да инвестира повече от 12 милиарда евро в областта на електронната мобилност и автономното шофиране през следващите пет години. Това обяви Волф-Хенинг Шейдър, изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG.
На IAA 2018 в Хановер ZF демонстрира със своя Innovation Van как интелигентното свързване в мрежа, автономното шофиране и изцяло електрическото задвижване подпомагат доставките на колети при изпълнение на изискванията на бъдещето – особено нарастващите обеми на доставка и търсенето на индивидуални доставки. Innovation Van се основава на своя високоскоростен суперкомпютър ZF ProAI, както и сензорния му комплект, състоящ се от камера, радар и др. компоненти.
ZF – като лидер на европейския пазар, получи поръчки за повече от 1000 от осите на AxTrax AVE. Те скоро ще допринесат за 60 милиона пътнически километра с нулеви емисии всяка година в градове като Лос Анджелис, Лондон или Щутгарт.
ZF също така ускорява електрификацията на задвижването в други сегменти на търговски превозни средства. Например, тя получи поръчка за обема на производството на новия си електрически централен задвижващ механизъм CeTrax, който е подходящ както за автобуси, така и за камиони. Системата за задвижване на електрическите оси за лекотоварните автомобили ще бъде обемна продукция в средата на 2019 г.
За първи път тестването на място с предавателната кутия TraXon Hybrid, която беше съвместно проведена от ZF и DAF, демонстрира предимствата на електрификацията в тежкотоварни камиони. С изцяло електрическо маневриране, както и с множество хибридни функционалности, може да се постигне икономия на гориво между пет и седем процента. С това ZF показва потенциала си в областта на електрификацията с тежки търговски превозни средства.
Марката ZF е създадена на 28 февруари 2016 г., а регистрацията в германската търговска камара е от 9 септември 1915 г. Основана е от Фердинанд фон Цепелин.
Произвежда продукти за окачване и задвижващи елементи и трансмисии за леки автомобили, товарни автомобили, електроцентрали, агрегати за промишления сектор, задвижващи елементи за речни и морски плавателни съдове, вятърна енергия, електронни компоненти и системи
ZF Friedrichshafen AG е доставчик на автомобилни заводи. Търговията на групата през 2003 г. възлиза на 8,9 млрд. евро, което й позволи да заеме трето място в класацията на най-големите доставчици на автомобилната индустрия в Германия. През 2004 г. оборотът на ZF достигна 9,9 млрд. евро, а броят на служителите в 125 предприятия в 26 страни беше 54,5 хил. души. През 2010 г. оборотът на ZF достигна 12,9 млрд. евро, а броят на служителите – 64,6 хил. души. ZF е сред 15-те най-големи доставчици за автомобили в света.
Съкращението ZF означава Zahnrad Fabrik – Фабрика за съоръжения.
Групата на ZF включва предприятия от такива известни търговски марки като Boge, Sachs, Steyr, Lemforder и много други.
Аутомотив Технолоджи Солушън ЕООД, създадена през 2007 г., е изключителен представител за България на ZF Friedrichshafen AG. Специалистите, работещи във фирмата, са мотивирани непрекъснато да подобряват квалификацията си и качеството на обслужване на клиентите.
Фирмата беше представена със своя щанд и на неотдавнашното изложение в Експо Център София.