Архив

Opel ще превърне Рюселсхайм в Electric City с 1300 станции за зареждане

Там ще има най-висока плътност на станции за зареждане на жител в ЕСOpel-Electric-City-505673_2_0-e1545232326330

Opel обяви плана си за електрификация миналата година и ще включи „4 електрически превозни средства (BEVs и PHEVs) до 2020 г. и пълна електрификация на своя състав до 2024 г.“.

Сега производителят също иска да се включи в инфраструктурата на EV, като превърне родния си град Рюселсхайм в Electric City с 1300 станции за зареждане.

Чрез продажбата си на групата PSA, Opel, изглежда, изоставаше по отношение на електрификацията, тъй като основното усилие при EV беше подкрепено от тогавашната компания GM.

Opel не е успял да се възползва от търсенето на Ampera E в Европа, тъй като зависи от доставката на GM на Chevy Bolt EV.

След като американският автомобилен производител продаде европейските си операции, включително Opel, той ограничи присъствието си на пазара с електромобили до изключително ниски обеми, което принуди Opel да поиска от норвежките си дилъри да спрат да приемат поръчки за Bolt EV миналата година и по-късно да увеличат цената с $5500 за електрически превозни средства в Европа.

Сега Opel иска да развива своя собствена електрификация, която се очаква скоро да започне с електрическа Corsa.

Преди автомобилът да излезе на пазара, автомобилопроизводителят иска да подготви инфраструктурата си за електрически превозни средства в родния си град Рюселсхайм в района на Рейн-Майн в Германия.

Амбициозният план ще разкрие над 1300 станции за зареждане в града през следващите 2 години. Те ще бъдат разположени във всички квартали и жилищни райони, в помещенията на Opel, в кампуса на университета RheinMain, в жилищни комплекси на Рюселсхайм, в зоните за паркиране на избрани супермаркети и търговски центрове и в помещенията на общинската клиника. Амбициозният проект, за който партньорите са получили официални безвъзмездни средства на обща стойност около 12,8 млн. евро, ще бъде реализиран на няколко етапа до 2020 г.

Opel смята, че Рюселсхайм ще има най-висока плътност на станции за зареждане на един жител в целия Европейски съюз.

В бъдеще всяка обществено достъпна точка за зареждане ще обслужва 72 жители, като по този начин се създава най-висока плътност на станциите за зареждане спрямо броя на жителите не само в Германия, но и в целия Европейски съюз. Освен това на частна земя ще бъдат инсталирани още 400 пункта за зареждане – 350 от тях в помещенията на Opel. За сравнение, Хамбург, който в момента е водещият германски град по отношение на инфраструктурата за зареждане, има 785 обществено достъпни точки за зареждане за своите 1,8 милиона жители.

Очаква се строителството да започне през следващите месеци.