Renault-Nissan-Mitsubishi остава най-голямата група автомобили

Алиансът едва се задържа на мястото си миналата годинаRenault-Nissan-Mitsubishi-Alliance-2017-logo

Алиансът на Renault-Nissan-Mitsubishi едва се задържа на мястото си като най-продаваният конгломерат миналата година, въпреки впечатляващия арест на шефа си Карлос Госн, показаха цифрите през януари, преборвайки се с Volkswagen и Toyota.

Френско-японският алианс, който за първи път зае първото място през 2017 г., отбеляза ръст на продажбите си с 1,4% през миналата година, за да достигне 10,76 милиона леки и лекотоварни автомобили.

Докато Nissan видя продажбите на своите марки да се понижат с 2.8% миналата година, Renault отчете ръст от 3.2%, а Mitsubishi – с 18% по-висок.

Междувременно Volkswagen обяви рекордни продажби на 10,83 милиона автомобила от стабилната си от десетина марки група, включително Audi и Porsche, което е увеличение с 0,9%.

Но тази цифра включва 233 000 камиона, продавани от марките MAN и Scania, и след като те бъдат премахнати, групата продаде 10,6 милиона коли и лекотоварни автомобили.

Toyota остана на трето място миналата година с продажби от 10,59 милиона превозни средства, което включва и камиони.

GM, която продаде своята марка Opel през 2017 г., се очаква да дойде на четвърто място с продажби на повече от 8 милиона автомобила през 2018 г.

Hyundai, който включва Kia, завършва петте най-добри с 7,4 милиона автомобила, което е рекорд за корейската група.