Архив

Opel празнува 120 години автомобили

„Историческа печалба“ през 2018 г.

Opel Lutzmann

Opel Lutzmann

Цел на компанията: Opel да демократизира технологиите

Рюселсхайм. Opel е един от производителите на автомобили с най-богатата традиция в света. Тази година марката празнува 120 години автомобили. След като изслушва съвета на синовете си Карл, Вилхелм и Фридрих, Софи Опел решава да започне да произвежда автомобили през 1899 г. – четири години след смъртта на основателя на компанията Адам Опел. Това, което стартира в гараж в Рюселсхайм на Майн с 65 ръчно изработени Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann“, отдавна се превърна в масово явление – марката има повече от 70 милиона превозни средства, построени досега. От самото начало Opel се бори за колкото се може по-ефективно производство на автомобили и по този начин ги направи достъпни за широка аудитория. Например, Opel е първият германски производител, който въвежда производството на особено икономични линии още през 1924 г. Това е помогнало на Opel 4/12 PS „Laubfrosch“ и всички по-късни варианти на Opel 4 PS стават бестселъри. Компанията, базирана в Рюселсхайм, вече произвежда технологично напреднали превозни средства за масите с Opel P4 и Kadett (вече със самоносеща каросерия) през 30-те години.

80 Years Opel Kadett

Opel Kadett

Марката е изиграла водеща роля във всички сегменти – модели като Opel Kadett, Rekord и Kapitän характеризираха периода на реконструкция и периода на икономическото чудо. Следват стилни икони като Opel GT, Manta и Monza.

През 80-те и 90-те години модели като Corsa, Astra и Zafira се превръщат в бестселъри и символи на обединението. След падането на Берлинската стена и откриването на завода в Айзенах, Opel стана по-популярен от всякога. Първото поколение Astra е произведено 4.2 милиона пъти между 1991 и 1998 г., което го прави най-правеният модел на Opel.

До този момент автомобилостроителят в Рюселсхайм е твърдо закотвен в 800px-Opel_10_KD_2_Kadett_p4центъра на обществото и предлага технологии, които обикновено са запазени за скъпи премиум автомобили. Иновативни решения като матричната светлина IntelliLux LED® в компактната Astra (Автомобил на годината 2016), както и в флагмана – Insignia, сертифицираните от AGR активни ергономични седалки (налични в много линии) или широката гама от помощни системи за повече сигурност и комфорт (всички линии) са типични за Opel.

От Astra до Insignia: Новата ефективност

Opel открива новата лекота на представянето на сегашното поколение Astra през 2015 г. Компактната кола тежи до 200 килограма по-малко от предшественика си. Предлагането на двигателя следва стратегията за съкращаване: с по-малък обем и турбокомпресор, по-нисък разход на гориво и по-висока ефективност. За първи път Astra се предлага с високоефективен 3-цилиндров бензинов агрегат с директно впръскване и революционната светлинна матрица IntelliLux LED®. Иновативната система превръща нощта в ден – уникална характеристика на компактния клас! Astra убеждава както клиентите, така и експертите и е обявена за „Автомобил на годината 2016“.

1024px-1993_Opel_Astra_1.4_GL_(27404010589)Insignia A е първият Opel, който може да разпознае пътните знаци от 2008 г. и предлага интелигентна система за осветление AFL +. Подобно на Astra, второто поколение на флагмана на Opel е намалено за ефективност. Новото поколение Insignia е по-леко, по-икономично и едновременно много по-просторно.

800px-Opel_Insignia_2.0_CDTI_Ecotec_Selection_–_Frontansicht,_13._März,_WülfrathОтличителна черта на Insignia GSi, Country Tourer, Grand Sport и Sports Tourer е адаптивното задвижване на всички колела с векторно задвижване на въртящия момент, което може да ускори индивидуално отделните задни колела в зависимост от ситуацията на шофиране. Opel Insignia е първото превозно средство, произведено от производител в обем, което предлага тази технология в средния сегмент.

От Mokka до Grandland X: Феноменът SUV

SUV е модната дума в автомобилната индустрия. Клиентите искат да седят малко по-високо, за да имат по-добър поглед и да се насладят на усещането за пътувания на дълги разстояния и приключения. Opel признава тази тенденция на много ранен етап и предлага уникална оферта в B-сегмента. Прохладният суб-компактен Mokka се предлага и със задвижване на всички колела и се оказва изключително популярен още от самото начало.

Към компактния клас се присъединяват Crossland X и Grandland X през 2017 г. Всички членове на X-Family са на разположение с AGR-сертифицирани (Aktion Gesunder Rücken e.V.) активни места. Ергономични и удобни седалки са били част от Opel DNA от дълго време – преди 120 години Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann“ вече гордо предлага кожена тапицерия.

Opel отбелязва „историческа“ печалба след десетилетия загуби при GMOpel-Grandland_X-2018-1024-01

Opel нарича печалбата си от 2018 г. „историческа“ след 20 години загуби при бившия си собственик – General Motors.

Немската марка и британският й брат, Vauxhall, реализираха печалба от 859 млн. евро през 2018 г. в сравнение със загубата от 204 млн. долара за последните пет месеца на 2017 г., след като PSA приключи придобиването на европейския бизнес на GM на 1 август. онази година.

Съгласно плана си за възстановяване на ПАСЕ, Opel прогнозира връщане на рентабилността до 2020 г., когато целта му е да постигне 2% основен оперативен марж до 2020 г.

Критиката на предишното управление на Opel обаче би била донякъде несправедлива. В края на краищата, автомобилостроенето е бизнес с дълъг жизнен цикъл и модели като средния клас Insignia Grand Sport, са показали, че Opel може да предостави водещи характеристики на класа в атрактивен пакет.

Opel щеше да постигне целта си за победа, обещана от бившия главен изпълнителен директор Карл-Томас Нойман през 2016 г., ако гласът на Великобритания да напусне ЕС не удари бизнеса във Vauxhall.

Така че имаше градивни елементи за рентабилност. Но винаги липсваше едно парче.

Това ще бъде изпълнителният директор на PSA Group – Карлос Таварес, който пое мощния съюз с Opel, като намали 3700 работни места в своите неконкурентни фабрики в Германия и прехвърли 2000 длъжности в R & D центъра на Opel в Ruesselsheim, близо до Франкфурт.

Таварес също така се фокусира върху премахването на силно дисконтиране, за да поддържа ценообразуването, точно както направи и при обръщането на PSA.

Подходящо е, че Opel обяви своя рекорд за рентабилност на 120-та годишнина от изграждането на първата си кола.