Centoventi на Fiat е изключително адаптивна концепция EV

Най-евтиният BEV на пазара с пробег до 311 милиcentoventi1

Fiat представи новата си концепция Centoventi на автомобилното изложение в Женева. Изключително адаптивна концепция EV, Centoventi ще предложи на потребителите възможност да променят почти всичко за автомобила, от екстериора до интериора и гамата на батериите.

Името Centoventi – 120 на италиански – не е само за отбелязване на 120-годишнината на Fiat. Centoventi ще разполага и с 120 различни аксесоари, повечето от които могат да бъдат закупени онлайн и инсталирани у дома.

Клиентите ще могат да избират от четири покрива, четири брони, четири вида колела и четири външни опаковки. Fiat отбелязва: „По-специално външните промени могат да бъдат извършени от всеки дилър по всяко време, когато това бъде поискано от клиента. Операцията е много бърза, благодарение на забележително линейни и плоски външни повърхности и ниска цена. ”.

Foto LaPresse/Marco Alpozzi 05/03/2019 Ginevra (Svizzera) Economia Salone dell'automobile di Ginevra 2019 - stand FIAT Nella foto: Photo LaPresse/Marco Alpozzi March 05 2019 Geneve (Swiss) Economy Genevra International Motor Show - stand FIAT In the pic:

Индивидуализацията се простира до батерията на концепцията, която идва със стандартно, монтирана от фабрика за пробег 100 км. Но клиентите могат да добавят до три допълнителни батерии – всяка от които увеличава обхвата със 100 километра повече – и друга батерия може да се монтира под седалката, като по този начин общият обхват достига до 500 км. Fiat казва за тази допълнителна батерия, че „може да бъде заредена директно в дома или гаража на потребителя, също като батерията на модерен е-байк.“.

Еднокомпонентното табло има система от отвори, на които могат да бъдат прикрепени редица аксесоари. Инструментният панел на Centoventi също се предлага в една конфигурация, което прави „смартфона сърцето на системата“ и „по-традиционния“ вариант с втори интегриран дисплей.

Сред конфигурациите на покрива, един вариант ще интегрира слънчев панел. Според Fiat, „50 вата генерирани от слънчевия панел ще запазят автомобила хладен, когато е паркиран и ще захранват иновативния цифров дисплей, разположен под задната врата, която затваря задния обем.“.

Докато за Centoventi няма известен производствен график, Fiat казва, че EV ще бъде „най-евтиният BEV на пазара, отчасти благодарение на модулния комплект батерии.“.