Архив

Daimler ще произвежда електрически камиони в Портланд

До края на годината започват тестоветеdaimler-reveals-testing-areas-for-freightliner-electric-trucks_4

Daimler ще преобразува съществуващата си фабрика в Портланд, за да произвежда изцяло електрическите товарни автомобили на Freightliner, каза главният изпълнителен директор на Daimler Trucks North America Роджър Нилсен.

Нилсен направи изказването си на изложението Advanced Clean Transportation Expo в Лонг Бийч, Калифорния. Заводът на Портланд ще бъде реновиран през следващата година, като производството на изцяло електрически камиони ще започне през 2021 г.

DTNA заяви, че е решила да направи електрическите превозни средства в Портланд на базата на „множество фактори“, но специално цитира близостта на град Орегон до Калифорния, където търсенето на електроенергия е високо. Съоръжението ще бъде и място за съхранение на батерии и „център за съвместно създаване на електрически превозни средства, където екипът за електронно консултиране ще си сътрудничи с клиентите.“ DTNA заяви, че обновеното предприятие ще работи със 100% възобновяема енергия.

DTNA обяви също, че отделът за училищни автобуси Thomas Built Buses (TBB) скоро ще започне да произвежда Proterra-захранван Saf-T-Liner eC2. Тези електрически също автобуси ще бъдат сглобявани в завода за производство на TBB в High Point, NC.

„Ние сме развълнувани да обявим, че ще произвеждаме нашите средни и тежкотоварни батерийно-електрически превозни средства в Портланд, където нашата фабрика се обновява, за да произвежда електрически превозни средства с високоволтови батерии.“ – каза Нилсен. „Пътят към транспорт без емисии ще бъде чрез електрически превозни средства с батерии. Вярвам, че бъдещето е електрическо.“

DTNA съобщи, че ще пусне 50 електрически камиона по пътищата на САЩ за тестване до края на 2019 г., включително тестов флот на Freightliner Electric Innovation Fleet. Daimler очаква да разположи почти 200 напълно електрически превозни средства по света до края на годината за тестване.

Plug-in хибридите няма да бъдат част от плановете на DTNA, а превозните средства на природния газ на Freightliner се разглеждат като „временно решение“, докато Freightliner eM2 и eCascadia с електрически батерии са готови за пълна комерсиализация.

DTNA вярва, че с водородните горивни клетки биха могли да разширят гамата на своите електрически превозни средства в бъдеще, но не ги виждат като жизнеспособни в момента.