Архив

Световните продажби на автомобили по производители

ОБЗОРf5c2db23ce1bc8702c7b27bc66a9286f-1528371431-04-2

Volkswagen Group продават най-много леки автомобили през 2018 г. с 2% увеличение до 10,8 милиона продажби, с изключение на тежкотоварните автомобили и автобусите. Toyota Group е на второ място с 10.4 милиона продажби, с 1.2%, а Renault-Nissan е на трето място с 10.3 милиона продажби, което е с 0.9% повече. General Motors отбеляза спад в продажбите си с 4% до 8,6 милиона автомобила, докато продажбите на Hyundai-Kia са се увеличили с 1,6% до 7,4 милиона, тъй като се възстановява от огромния спад в Китай през 2017 година. % до 5.6 милиона, докато Honda загуби 0.6% до 5.2 милиона, FCA с 0.2% до 4.8 милиона, а PSA – с 3.8% до 4.1 милиона, поради борба в Китай.  Suzuki е увеличил продажбите си с 5% до 3 милиона благодарение на нарастващия индийски пазар, където притежава повече от 50% дял.

Daimler остава най-големият производител на луксозни автомобили в света с продажби с 0,6% до 2,7 милиона, точно пред BMW Group с 1,8% печалба до 2,5 милиона продажби.

Групата Geely остава най-големият китайски производител и най-бързо растящият в топ-15 с продажби с 15,2% до 2,2 милиона. Най-бързо нарастващата в топ-20 е SAIC Motor с 31,2% печалба до 900 000 продажби на своите собствени марки (но производството, което е множество от това благодарение на съвместните предприятия с General Motors и Volkswagen за производство на техните превозни средства за китайския пазар.

Въпреки бързото спадане на пазара в Иран, както бе споменато по-горе, местният производител Saipa остава незасегнат от продажбите с 1,8% до 433 000, което му дава # 25 място сред производителите, точно зад BYD и GAC Group.

PSA все повече зависи от Европа поради падащите китайски продажби, спирането на доставките за Иран и придобиването на Opel, на който не е било разрешено да изнася много извън Европа под ръководството на GM. Френският производител вече продава близо 69% от автомобилите си в Европа, като Opel/Vauxhall е 87,5%, Peugeot – 62,8%, а Citroën – 59%. Понастоящем в Китай се падат едва 7,2% от продажбите на PSA, което е спад от 10,6% през 2017 г. Южна Америка е част от останалата част. PSA планира завръщане на американския пазар с Peugeot през следващото десетилетие, но това ще отнеме време, за да стане значително. Buick продава 81,9% от автомобилите си в Китай, а останалата част в САЩ.