Архив

Сливането на Renault-Fiat Chrysler се срина

Френското правителство ги обвини в платено споразумение, за да се създаде голям автоалианс23584_2_FFr-2

Източник: theguardian.com

Предложеното  сливане на Fiat Chrysler и Renault за 33 млрд. евро се срина след намеса на френското правителство, най-големият акционер на Renault.

Американо-италианската компания Fiat Chrysler се оттегли от предложението за сливане от 50 на 50 след срещата на борда на французите в сряда. Сделката би създала третия по големина в света производител на автомобили след Volkswagen и Toyota.

„FCA [Fiat Chrysler Autmobiles] остава твърдо убеден в завладяващата, трансформационна обосновка на предложението“, заявиха от компанията.

„Въпреки това стана ясно, че липсват политическите условия във Франция понастоящем, за да може такава комбинация да продължи успешно.“

Renault заяви, че бордът му не е успял да продължи сделката, тъй като представителите на френското правителство са поискали отлагане на гласуването. Френското правителство притежава дял от повече от 15% в Renault. Японският Nissan също притежава 15%.

Френският министър на финансите, Бруно Льо Миар, преди това, че френската държава е конструктивно ангажирана с всички партньори в преговорите, но не е постигнато споразумение за всички условия на правителството за сключване на сделка. „Това, което остава да бъде получено, е изричната подкрепа на Nissan“, каза той.

Преди това, министърът заяви, че няма нужда да се бърза с сделка, добавяйки, че правителството иска гаранции за работните места на Renault, седалище в Париж и корпоративно управление. „Ние искаме да направим това сливане“, каза той пред телевизия BFM.

Fiat Chrysler предложи сливане с Renault миналата седмица. Автопроизводителите по целия свят са подложени на натиск да инвестират в електрически и автономни автомобили. Комбинираната компания ще произвежда 8,7 млн. автомобила годишно и ще спести 5 млрд. евро годишно чрез споделяне на изследвания, покупки и други дейности, твърди FCA. Според него сделката няма да доведе до затваряне на фабрики, но не изключва съкращения.

Съгласно първоначалните предложения, съвместното дружество би било 50% собственост на акционерите на Fiat Chrysler и 50% на акционерите на Renault.