Продажбите на електромобили ще надминат колите с ДВГ през 2037 г.
Намаляване цените на литиево-йонните батерии
Продажбите на нови електрически леки автомобили ще надминат тези на моделите с вътрешно горене до 2037 г. според нов доклад за електрическите превозни средства – EV, от Bloomberg New Energy Finance – BNEF.
Докладът „Електрически превозни средства Outlook 2019“ предвижда 30 процента от автомобилите в света да се задвижват от електрически двигатели до 2040 г. Той прогнозира, че продажбите на EV в световен мащаб ще достигнат 10 милиона през 2025 г., 28 милиона през 2030 г. и 56 милиона за 2040.
Дали докладът е оптимистичен или песимистичен за привържениците на EVs, може да зависи от това дали се съсредоточавате върху курса на закупуване на нови електрически автомобили или на степента на „пенсиониране“ на старите модели с вътрешно горене.
Докато докладът прогнозира, че продажбите на нови електрически автомобили ще се увеличат рязко след 2022 г., когато ще се появи по-голямо разнообразие от модели, отбелязва се, че в момента по света има повече от 1 милиард леки автомобили, които се очаква да се увеличат с 60 процента до 2040 г., тъй като хората в развиващите се страни купуват повече автомобили. До 2037 г. се очаква повечето от тези автомобили да са конвенционални модели с двигатели с вътрешно горене, отчасти защото много от тези страни нямат инфраструктура за зареждане на EV и много хора не притежават своите домове или места за паркиране.
Един от основните двигатели на по-високите продажби на EV ще бъдат намаляващите цени на литиево-йонните батерии. Докладът проследява цените на пакетите, спадащи от $650 за киловатчас през 2013 г. до $176 за kwh тази година, и прогнозира, че те ще паднат до $87 за kwh през 2025 г. и $62 през 2030 г. До 2025 г. Bloomberg NEF прогнозира, че производството на батерии ще достигне 1 терават-час годишно или достатъчно за захранване на 10 милиона електрически автомобила със 100 kwh батерии.
Докладът отбелязва, че се очаква доставките на литий да бъдат достатъчни за осигуряване на това ниво на производство, но ще е необходим нов капацитет за добив на никел и кобалт.
Едно от най-големите предизвикателства, отбелязва докладът, ще бъде осигуряването на достатъчно точки за зареждане за потенциалните купувачи на EV, които живеят в апартаменти, етажна собственост или други места, където не могат да зареждат у дома.