BMW – електрическите превозни средства, идващи до 2023 г.
Кратък обзор на част от моделите
Предвиждайки 30-процентно увеличение на годишните продажби на EV, BMW ще предложи 25 различни електрифицирани автомобила до 2023 г., две години по-рано от първоначално планираното. Но електрифицирането не означава непременно без емисии; включително електрическите Mini и Rolls-Royce Phantom, очакваме 12 хибриди с плъгини, заедно с 13 пълни EV. Източниците предполагат, че сред тях са следните модели:
BMW iX3, предстои 2020 г. Създаден в Китай за световния пазар, iX3 е плъгин X3 на платформа CLAR с пробег от около 160 мили.
iNext, предстои през юли 2021 г. „Опаковката“ на двигателя (кодово име: i20) няма да се различава много от тази на шоумобила. Заедно със замяната на i8, iNext е един от двата високотехнологични модела на марката. Твърди се, че най-мощната от трите версии ще струва 110 000 евро, ще черпи енергия от 105-кВтч батерия и ще има до 536 к. с. мощност чрез пълно всестранно задвижване на колелата. Прогнозира се ускорение от 2.8 секунди от нула до 62 мили и пробег от повече от 375 мили.
i4 ще дойде през 2021 г. Този автомобил е бил визуализиран по време на изложението във Франкфурт през 2017 г., като се очаква серийната версия да бъде пусната в продажба през 2021 г. Шпионските снимки на G26 показват Gran седан с четири врати с най-добра в класа аеродинамика и изобилие от кабинно пространство благодарение на дългата база на колелата. Той ще се предлага в три варианта. Счита се, че батерийните комплекти предлагат 60, 90 или 120 кВтч, докато електрическите двигатели са 134 к. с., 201 к. с. или 335 к. с.
i12 предстои през 2022 г. Този автомобил е бил визуализиран от концепцията Vision M Next и ще служи като заместител на i8. Рестайлизираното, но иначе еволюционно купе със среден двигател остава лоялно към plug-in хибридното оформление, макар и с по-силен, 2,0-литров четирицилиндров мотор с мощност 340 к.с., свързан с усилен електрически мотор с 201 к. с. Окачването ще бъде старателно преразгледано за по-спортна работа. В дългосрочен план този флагман (или нещо подобно) почти сигурно ще бъде напълно електрически. Онези, които знаят, твърдят, че дивизията M се справя с проекта, като крайният резултат е поразителен, двуместен AWD с ниско съпротивление със страхотна задвижваща система с мощност 671 к. с. и акумулаторен пакет с 135 кВтч батерия, който няма да съдържа рядкоземни метали.
iX1 ще дойде през 2022 г. Тази замяна на i3 е известна като U11 и е друг FWD кросоувър, който ще добави аероефективни дизайнерски елементи към това, което по принцип е третото поколение X1. EV ще предлага избор от 38- и 76-кВтч батерии с пробег от 115 или 190 мили, когато той се продава в началото на 2022 г., една година след версия на PHEV. Според непотвърден доклад, изданието на горивни клетки ще последва.
2 серия Active Tourer EV предстои през 2022 г. Псевдо миниванът от 2 серия Active Tourer (U06) ще породи вариант EV, който имитира концептуалния подход на i5/i7. Конвенционалният Active Tourer ще бъде спрян.
i7 предстои 2023 г. Това е ефективно производно на EV от следващото поколение G70 7 Series; определено е да влезе в производство в края на 2022 г. за дата на продажба 2023 г. За разлика от iNext, i7 ще изглежда до голяма степен като серия 7. И двата модела са базирани на архитектура CLAR WE.
i5 предстои края на 2023 г. Темата е подобна на темата на i7, тъй като е леко рестайлирана производна на бъдещата серия G60 5. Както може да се очаква, различните опции за батерии и двигатели, както и двустепенната трансмисия, ще бъдат извадени от CLAR WE.
Допълнителни EV ще последват, когато BMW замени X3 / X5 / X7 от 2024 до 2027 г.