BMW – електрическите превозни средства, идващи до 2023 г.

Кратък обзор на част от моделитеBMW_iX3-01

По automobilemag.com

Предвиждайки 30-процентно увеличение на годишните продажби на EV, BMW ще предложи 25 различни електрифицирани автомобила до 2023 г., две години по-рано от първоначално планираното. Но електрифицирането не означава непременно без емисии; включително електрическите Mini и Rolls-Royce Phantom, очакваме 12 хибриди с плъгини, заедно с 13 пълни EV. Източниците предполагат, че сред тях са следните модели:

BMW iX3, предстои 2020 г. Създаден в Китай за световния пазар, iX3 е плъгин X3 на платформа CLAR с пробег от около 160 мили.

iNext, предстои през юли 2021 г. „Опаковката“ на двигателя (кодово име: i20) няма да се различава много от тази на шоумобила. Заедно със замяната на i8, iNext е един от двата високотехнологични модела на марката. Твърди се, че най-мощната от трите версии ще струва 110 000 евро, ще черпи енергия от 105-кВтч батерия и ще има до 536 к. с. мощност чрез пълно всестранно задвижване на колелата. Прогнозира се ускорение от 2.8 секунди от нула до 62 мили  и пробег от повече от 375 мили.

i4 ще дойде през 2021 г. Този автомобил е бил визуализиран по време на изложението във Франкфурт през 2017 г., като се очаква серийната версия да бъде пусната в продажба през 2021 г. Шпионските снимки на G26 показват Gran седан с четири врати с най-добра в класа аеродинамика и изобилие от кабинно пространство благодарение на дългата база на колелата. Той ще се предлага в три варианта. Счита се, че батерийните комплекти предлагат 60, 90 или 120 кВтч, докато електрическите двигатели са 134 к. с., 201 к. с. или 335 к. с.

i8-1i12 предстои през 2022 г. Този автомобил е бил визуализиран от концепцията Vision M Next и ще служи като заместител на i8. Рестайлизираното, но иначе еволюционно купе със среден двигател остава лоялно към plug-in хибридното оформление, макар и с по-силен, 2,0-литров четирицилиндров мотор с мощност 340 к.с., свързан с усилен електрически мотор с 201 к. с. Окачването ще бъде старателно преразгледано за по-спортна работа. В дългосрочен план този флагман (или нещо подобно) почти сигурно ще бъде напълно електрически. Онези, които знаят, твърдят, че дивизията M се справя с проекта, като крайният резултат е поразителен, двуместен AWD с ниско съпротивление със страхотна задвижваща система с мощност 671 к. с. и акумулаторен пакет с 135 кВтч батерия, който няма да съдържа рядкоземни метали.

iX1 ще дойде през 2022 г. Тази замяна на i3 е известна като U11 и е друг FWD кросоувър, който ще добави аероефективни дизайнерски елементи към това, което по принцип е третото поколение X1. EV ще предлага избор от 38- и 76-кВтч батерии с пробег от 115 или 190 мили, когато той се продава в началото на 2022 г., една година след версия на PHEV. Според непотвърден доклад, изданието на горивни клетки ще последва.

2 серия Active Tourer EV предстои през 2022 г. Псевдо миниванът от 2 серия Active Tourer (U06) ще породи вариант EV, който имитира концептуалния подход на i5/i7. Конвенционалният Active Tourer ще бъде спрян.

i7 предстои 2023 г. Това е ефективно производно на EV от следващото поколение G70 7 Series; определено е да влезе в производство в края на 2022 г. за дата на продажба 2023 г. За разлика от iNext, i7 ще изглежда до голяма степен като серия 7. И двата модела са базирани на архитектура CLAR WE.

i5 предстои края на 2023 г. Темата е подобна на темата на i7, тъй като е леко рестайлирана производна на бъдещата серия G60 5. Както може да се очаква, различните опции за батерии и двигатели, както и двустепенната трансмисия, ще бъдат извадени от CLAR WE.

Допълнителни EV ще последват, когато BMW замени X3 / X5 / X7 от 2024 до 2027 г.