Canoo – превозно средство за бъдещето
Дизайнът предизвиква традиционната автомобилна форма и функционалност
Създателите му казват, че Canoo няма да ви позволи да купите друг електромобил, от тези, които ще се разработят до 2021 г. Canoo е превозно средство за бъдещето, което е електрическо, автономно и за споделяне.
То е разработка на амбициозна калифорнийска компания, създадена от някои специалисти, дошли от Faraday Future през 2017 г. и някога наречена Evelozcity.
Дизайнът според компанията „предизвиква традиционната автомобилна форма и функционалност и се възползва от EV архитектурата по начин, който осигурява значително повече вътрешно пространство.“
Фирмата твърди, че е създала и проектирала своя модел само за 19 месеца. Техническите спецификации засега са оскъдни, като има данни за 300 конски сили от един мотор, захранващ задните колела. Батерията от 80 kwh ще осигури обхват от 250 мили. Говори се за версиите с преден или двоен двигател.
Компанията казва, че оформлението цели минималистичен дизайн и максимално вътрешното пространство, като същевременно създава „уникално превозно средство, което не приличат на това, което е на пътя днес“.
Показаният седемместен пътнически модел не прилича на V9 на Faraday Future – и е с различни размери и тегло. Той е изграден със стоманено тяло и термопластичен полимер като външна обвивка.
Батерията, монтирана точно под пода, и система за управление помагат да се освободи много място за кабината. Превозното средство Canoo е описано като „градско помещение на колела“, с интериорни елементи, предназначени да приличат по-скоро на мебели, отколкото на традиционна кабина на превозно средство.
Canoo планира да монтира различни кабини, за да създаде четири отделни превозни средства на една платформа.
Първоначалното представлява малко заоблен, подобен на микробус автомобил. Една снимка показа микробус за доставка и елегантен седан. Canoo казва, че ще търси договор за производител на автомобила.
Компанията отбелязва, че ще има система от ниво 2+ за автономно шофиране и „е подготвена за пълна автономия с развитието на технологията.“ Комплектът със сензори включва 7 камери, 5 радарни устройства и 12 ултразвукови сензора. Бързото зареждане с постоянен ток до 80 процента ще става за по-малко от 30 минути.
В момента компанията има около 400 служители с главни офиси в Калифорния, плюс офис в Силиконовата долина и един в Шанхай. Тя се ръководи от Улрих Кранц, бившият шеф на BMW i. Други имена включват Джеймс Кокс, бившият ръководител на продуктови операции в Uber, Стефан Краузе, бивш финансов директор на BMW, и Ричард Ким, дизайнер на BMW i3.
Докато Faraday Future продължава да търси достатъчно средства, за да стигне до производство, Canoo вече е събрал повече от 1 милиард долара.
Canoo казва, че това превозно средство ще бъде показано за първи път на обществеността на фестивал в Калифорния на 29 септември, и в Car Classic в Art Center College of Design в Пасадена на 30 октомври.
Компанията има за цел да стартира на пазара в Лос Анжелис, като започне от 2021 г.