Повече за Volkswagen ID.3 1st Edition (2020)
Източник: netcarshow.com
Volkswagen и неговите клиенти стартираха в нова ера на екологична мобилност и показаха изцяло електрическия ID.3 на IAA 2019. Първият модел от продуктовата линия MEB за електрически превозни средства демонстрира неутрален CO2 баланс и впечатлява с високите нива на динамика на шофиране, характерна за електрическите автомобили. Той дава възможност за електрозахранване с пробег до 420 километра (WLTP) с първоначално три варианта на оборудване. Всички модели ID.3 1ST разполагат с най-популярния вариант на батерията, който осигурява използваемо енергийно съдържание от 58 кВтч.
По-късно серийната производствена версия ще предлага и по-малка опция за батерията с енергийно съдържание 45 кВтч и пробег до 330 километра, както и по-голяма батерия с енергийно съдържание 77 кВтч и максимален обхват от 550 километра.
Благодарение на своята способност за бързо зареждане, при мощност на зареждане от 100 kW е възможно да се презареди ID.3 1ST с достатъчно енергия в рамките на 30 минути, за да покрие обхват от около 290 километра (WLTP) – значително по-дълъг пробег от предишните възможни в сегмента на компактните автомобили
Volkswagen ще предложи гаранция от осем години или 160 000 километра на батерии ID.3, като по този начин ще запази дълголетието.
ID.3 също визуално сигнализира, че е нещо повече от нов модел. Неговият дизайн ясно показва новата ера на електрическата мобилност. С външни размери, сравними с Golf, ID.3 осигурява интериор на автомобила, който е по-голям от този на всеки друг автомобил от неговата категория. Тъй като основната цена за серийния модел на производство ще бъде под 30 000 евро в Германия, цената на автомобила ще бъде сравнима с тази на типичните компактни превозни средства след приспадане на очакваните държавни субсидии – електромобил за масите. ID.3 ще бъде доставен в Германия от средата на 2020 г.
ID.3 предлага не само напълно нова концепция за превозно средство, но също така предоставя на водачите и пътниците възможност за мобилност с CO2-неутрален баланс, при условие че батерията е постоянно заредена с естествено произведена енергия. Следователно ID.3 олицетворява новата мисия на марката: „goTOzero“: до 2050 г. цялата Volkswagen група цели да демонстрира неутрален баланс на CO2. Само марката Volkswagen ще инвестира около девет милиарда евро в електрическа мобилност до 2023 г. и ще произведе повече от десет милиона електрически превозни средства през следващите десет години; планирани са над 20 e-модела.
ID.3 е първият Volkswagen, базиран на новоразработената модулна матрица за електрическо задвижване – съкратено MEB. Всички бъдещи ID модели също ще се предлагат изключително с изцяло електрическо задвижване.
Благодарение на дизайнерския подход има и многобройни предимства по отношение на пакета, т.е. подреждането на задвижващите компоненти и спомагателните възли, както и разположението на пространството във вътрешността на автомобила. Електрическото задвижване на ID.3 основно се състои от синхронен двигател с постоянен магнит, включително силова електроника и скоростна кутия, които са интегрирани в задната ос.
Плоската батерия с високо напрежение е ефективно подредена в купето, за да спести място, както за допълнителни устройства, като компресор за климатик или кормилна стойка, които са интегрирани в предния край на автомобила. Силовата електроника управлява енергийния поток на високо напрежение между мотор и батерия и в този процес системата преобразува постоянния ток (DC), съхраняван в акумулатора, в променлив ток (AC) за задвижващия двигател. 12 V DC електрическата система се захранва едновременно с ниско напрежение от DC/DC преобразувател.
Силата се предава от мотора към задната ос с помощта на 1-степенна скоростна кутия. Двигателят, силовата електроника и скоростната кутия образуват компактно устройство. Положението на акумулатора в купето има положителен ефект върху неутралните характеристики на управление, тъй като причинява тежестта на ID.3 да е много ниска, както при състезателните автомобили. ID.3 също се характеризира с идеално разпределение на теглото между предна и задна ос. В комбинация със стандартното задвижване на задния мост това води до изключителни показатели.
Поради големият обем на появилата се вече информация за модела и неговата важна роля, като първи модел от серията на новата електрическа платформа на групата, ще продължим представянето неколкократно в следващи публикации.