Електрическият автомобил Polestar на Volvo ще излезе през 2020 г.
Марката ще пусне своите автомобили първо в 6 европейски държави
Forbes Media LLC
Polestar, дъщерно дружество на шведското Volvo, собствено на финансово мощния Zhejiang Geely Holding of China, откри първия си европейски дилър в Осло, Норвегия, този месец и заяви, че ще пусне своите автомобили в 6 европейски държави в началото на 2020 г., и също така установява присъствие на западния бряг на САЩ. Той вече работи и работи в Китай, където ще бъдат произвеждани неговите електрически автомобили.
Дори Tesla започна сравнително бавно, изграждайки своята мощност и продажби на марката в САЩ, преди да атакува чужди пазари като Европа тази година. Тогава дойде Китай. Polestar разбира се вече работи в Китай, където е подкрепен от дълбоките джобове на Geely, предимство, което Tesla никога не е имал.
Polestar 1, двувратен бензиново-електрически хибриден купе суперкар с мощност 600 к. с. с корпус от въглеродни влакна, обхват от 90 мили на батерии и фантастична цена, близка до 200 000 долара, вече е в продажба. Polestar 2, напълно електрически вероятно от 63 000 долара седан с обхват от 300 мили, е насочен към пазара в частност на Tesla Model 3. Автомобилът е представен на автосалона в Женева през пролетта и влиза в продажба в началото на следващата година. Polestar 3, напълно електрически „производителен“ SUV, е планиран за по-късно.
Томас Ингенлат, главен изпълнителен директор на Polestar, има големи цели на продажбите на марката, надявайки се да достигне 100 000 годишно „за няколко години напред“.
„Искаме да бъдем амбициозни, но не наивни и не можем да направим всичко веднага от старт“, каза Ингенлат в телефонно интервю от Осло.
„През първата година (на Polestar 2) няма да стигнем до близо 50 000, но ние искаме в един момент да пробием с до 50 000 бройки (годишно)“, каза Ингенлат.
Това се сравнява с плана на Tesla да продаде между 360 000 и 400 000 автомобила през 2019 г. През 3-то тримесечие тя достави около 97 000 автомобила.
„Влизаме в трите големи пазара – на Китай, Европа и САЩ почти едновременно през следващата година. Ще имаме места за търговия на дребно в големи градове като Лос Анджелис и Сан Франциско, със силен акцент върху Западното крайбрежие и ще се разширим от там “, каза Ингенлат.
„Планът за внедряване включва 6 европейски държави от първата вълна. Първо в Норвегия, Германия, Швеция, Белгия, Великобритания и Холандия, след това САЩ и Канада и очевидно Китай. Това са международните пазари за първата вълна през 2020 г. “, каза Ингенлат.
Polestar смята, че може да успее срещу конкуренцията, която включва не само Tesla Model 3, но и много нови и неизбежни електрически автомобили от най-висок клас немски производители като BMW, Audi, Porsche и Mercedes.
„Силно сме убедени, че конкуренцията все още не е толкова добре установена. Ние сме независими от Volvo. Никакви салони на Volvo не участват, но ние ще направим това заедно с утвърдени дилъри на Volvo, които могат да гарантират, че услугата е предоставена.“