Toyota Motor Europe изпреварва средните за пазара резултати
Бележи силен ръст през 2019 г. с пазарен дял от 5,3%
Toyota надхвърля границата от 1 млн. продажби за първи път от 2008 г. насам;
Lexus демонстрира ръст в размер на 14,5%, достигайки рекордните 87 000 продажби и
отбелязва шеста поредна година на растеж в Европа;
Хибридните електрически модели формират 52% от общия обем на продажбите и 63% от продажбите в страните от Западна Европа.
Брюксел, 13 януари 2020 г. – Днес Toyota Motor Europe отчете своите продажби за 2019 г., възлизащи на общо 1 089 422 автомобила Toyota и Lexus – увеличение с 5,2% спрямо същия ппрезултат за 2018 г. Общият пазарен дял за групата бележи ръст в размер на 5,3% на фона на стабилна обща тенденция на развитие без покачване на продажбите на европейския автомобилен пазар през изминалата година. Toyota и Lexus бележат продажби в обем на над 550 000 хибридни електрически автомобила, представляващи 52% от общия обем на продажбите, а гамата от пълнохибридни електрически модели на двете марки включва общо 20 модела и е най-широката по рода си в индустрията.
Общо седемте премиери на нови модели при двете марки през 2019 г. също осигуряват допълнителен импулс за растеж на годишна база. Със своите продажби в обем на 1 002 216 единици, Toyota реализира над един милион превозни средства за първи път от 2008 г. насам, постигайки ръст в размер на 4,5% в сравнение с 2018 г. В основния C-сегмент Toyota лансира на пазара всички нови версии на Corolla хечбек и Touring Sports с хибридно задвижване (1.8 л със 122 к.с. и 2.0 л и мощност 180 к.с.) и за първи път хибрид с удължен автономен пробег при новата Corolla седан. Пазарната премиера на новия RAV4 получи отличен прием сред клиентите и в момента се радва на търсене, което надхвърля възможностите за доставка. Сред останалите пазарни премиери бяха дебютът на хибридна версия на Camry за пазарите в Западна Европа и завръщането на GR Supra.
Общите продажби на Lexus през 2019 г. бележат ръст от 14,5%, достигайки рекордните 87 206 автомобила, регистрирайки шеста поредна година на растеж с удвояване на продажбите в сравнение с тези през 2013 г. Трайният ръст през 2019 г. е стимулиран от пазарната премиера на новия премиум компактен кросоувър Lexus UX, новия седан Lexus ES и обновената версия на Lexus RX. В микса на продажбите на марката Lexus в Западна Европа вече преобладават почти изключително хибридни модели с дял от 96%, а средният дял в общоевропейските продажби възлиза на 67%.
„Изключително сме доволни от поредното силно представяне през 2019 г., постигнато в доста несигурни пазарни условия. Устойчивият ръст, демонстриран от Toyota и Lexus през този период, е свидетелство за успеха на стратегията на компанията да се съсредоточи върху нови продукти и върху разширяването на нашата гама от хибридни електрически автомобили.
Благодарим на нашите клиенти за тяхното доверие и лоялност. Уверени сме, че ще успеем да запазим набраната енергия и през 2020 г. с пазарната премиера на нови седем модела, сред които и новият Yaris, както и чрез разширяване на нашата стратегия за електрификация с представянето на пазара на новите Toyota RAV4 PHEV и Lexus UX BEV“, заяви д-р Йохан ван Зил, Президент и изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.