Раздвижване в европейската автоиндустрия

Автопроизводители възобновяват производството

Служител сглобява двигател на Mercedes-Benz S-Class във фабриката за силови двигатели, управлявана от Daimler в Щутгарт, Германия, миналата седмица.

Служител сглобява двигател на Mercedes-Benz S-Class във фабриката за силови двигатели, управлявана от Daimler в Щутгарт, Германия, миналата седмица.

BLOOMBERG

След спиране в продължение на месец или повече, при блокиране заради коронавируса, европейските автомобилни фабрики бавно се раздвижват.

Първоначално продукцията ще бъде част от нормалната, тъй като работниците и ръководството разучават новите процедури за безопасност. И търсенето остава в голяма неизвестност: Автомобилните производители над  месец или повече са натрупали инвентар и не е ясно как купувачите ще реагират, след като бъдат премахнати ограниченията.

Състояние на европейските производства:

Aston Martin: Планира се, че продукцията на SUX DBX ще бъде възобновена на 5 май в новата фабрика на компанията в Сейнт Атан, Уелс.

BMW: Очаква се заводите на BMW и Mini да отворят отново на 4 май.

Daimler: Заводите на заводите на Mercedes в Унгария ще отворят тази седмица. Производствата на компоненти се рестартираха в Германия, където тази седмица ще бъдат отворени монтажните инсталации.

Renault: Огромната фабрика Dacia в Румъния планира да започне да пуска автомобили през първата седмица на месец май. Сглобяването на силовите агрегати започна миналата седмица.

Ferrari: Предвижда се рестартиране в началото на май в Маранело и Модена, Италия.

Fiat Chrysler: Смесеното предприятие в Италия, което прави микробуси с PSA, ще бъде открито тази седмица. Други се очакват на 4 май.

Ford: Заводите в Румъния, Испания, Германия и Турция планират да отворят на 4 май.

Jaguar Land Rover: Заводите в Солихул, Англия и Нитра, Словакия, планират да възобновят производството си на 18 май.

Nissan: В Барселона, Испания, фабриката ще бъде открита отново на 4 май.

Анализаторът LMC Automotive заяви миналата седмица, че европейското производство на автомобили ще намалее с 98 процента през април и 75 процента през май.

Всеки автомобилен производител има свои собствени процедури за безопасност, но се постига широк консенсус. Пристигащите на работа работници ще проверят температурата си. Ще им бъдат раздадени лични предпазни средства, включително маски, според тяхната работа. Пластмасовите листове ще разделят работните места, ако е необходимо, за да поддържат социалното дистанциране. Вратите ще се държат отворени и смените ще се удължават, за да се даде възможност за дезинфекция.

Hyundai и Kia бяха първите, които разбиха леда във фабриките на корейските марки в Източна Европа. Kia възобнови производството на 6 април на компактния кросоувър Sportage и компактния автомобил Ceed във фабриката си в Жилина, Словакия, с две от три смени. Седмица по-късно Hyundai стартира завода си в Носовиче в Чешката република, където изгражда семейството на компактните автомобили i30, компактния кросоувър Tucson и изцяло електрическия вариант на субкомпактния кросоувър Kona.

Миналата седмица Toyota отвори отново фабриката си във Валенсиен, Франция, където изгражда хечбек на подкомпакт Yaris. Тя прави последния от настоящото поколение Yaris, с нов модел, идващ това лято, както и новия SUV Yaris Cross, базиран на същата платформа. Първоначално ще се пускат 50 превозни средства на ден, в сравнение с типичната продукция от 1000.

Volvo рестартира линиите на бавен каданс в понеделник, 20 април, в Гент, Белгия, където изгражда кросоувъра XC40 и комбито V60, и Торсланда, Швеция, където изгражда кросоувърите XC90 и XC60 и комбито V90.

VW Group стартира линии в Цвикау, Германия, където прави решаващия електрически компакт ID3, и в многомоделната фабрика в Братислава, Словакия. Останалите производства от групата ще стартират прогресивно тази седмица.

Също тази седмица Renault ще започне да прави електромобила Zoe във фабриката си във Флинс, Франция, където на същата линия е и хечбекът Nissan Micra. Останалите европейски централи на Renault ще се отворят в началото на май.

FCA иска да стартира линии през тази седмица в своето съоръжение в Мелфи, Италия, заявиха представители на съюза, за да се освободи място за работа върху новите хибридни EV-устройства за Compass и Renegade, според доклад на Reuters. Служители на FCA не са потвърдили съобщението.

PSA Group все още не е определила официална дата за откриване на монтажните цехове, но производството ще бъде строго наблюдавано в опит да се контролира, каза финансовият директор Филип де Ровира пред анализатори миналата седмица.