Архив

VW и Ford напредват със споделянето на технологиите

Ще спестят разходи

Оглавяващите VW и Ford – Диес и Хакет

Оглавяващите VW и Ford – Диес и Хакет

Bloomberg

ФРАНКФУРТ/ДЕТРОИТ – Volkswagen Group и Ford Motor Co. продължават с плановете си за обединяване на усилията си по отношение на електрическите и самоуправляващи се превозни средства, дори когато коронавирусът дерайлира други проекти, съобщиха за Bloomberg хора, запознати с въпроса.

Очаква се сделката да приключи до края на следващия месец, като двете страни признават необходимостта от споделяне на големите инвестиции, необходими за разработване на батерии и автономни автомобили, заявиха хората, които поискаха да не бъдат идентифицирани, тъй като преговорите са частни.

Разговорите с Ford напредват добре, каза говорител на VW по телефона, без да дава допълнителни подробности.

Алън Хол, представител на фирмата на Ford за автономни автомобили – Argo AI LLC, заяви, че планът е в ход да приключи през второто тримесечие.

С глобалната пандемия, която поставя автомобилната индустрия на колене, и двете компании са по-склонни от всякога след първоначалното споразумение да обединят усилията си и в производството на леки търговски превозни средства и средни пикапи.

Автомобилните производители са принудени да оползотворяват разходите си на фона на намаляващото търсене на автомобили и споделянето на разходи за нова технология може да помогне за облекчаване на финансовата тежест.

С намаляването на търсенето и увеличаването на капиталовите ограничения индустрията ще бъде принудена да консолидира броя на силовите агрегати, които решат да развиват напред, каза Диетмар Остерман, старши партньор на PwC.

„Преходът към електрически превозни средства всъщност ще бъде ускорен, защото индустрията не може да си позволи твърде много алтернативни задвижващи системи да се правят едновременно“, заяви Остерман, лидер на автомобилните консултантски услуги в PwC в САЩ, по време на уебинар, организиран от Automotive News наскоро.

Според плана VW ще инвестира около 2,6 милиарда долара. Това включва 1 милиард долара финансиране и 1,6 милиарда долара за автономно устройство за интелигентно шофиране на марката Audi на германската компания, което да се конкурира с круизната единица на Alphabet Waymo и Cruise на General Motors.

Стратегията на Ford е върната назад от вирусното огнище, като многоградската търговска реализация на роботоксис и „шушулки“ за доставка без шофьори в САЩ се забавя до 2022 г.

Компанията твърди, че има нужда от повече време за оценка на въздействието на пандемията на коронавирус върху отношението на потребителите към самостоятелно шофиране и споделени превозни средства. Отменени са и планове за съвместна разработка на изцяло електрически модел Lincoln с Rivian Automotive.

Като част от разширеното сътрудничество, Ford възнамерява да произведе поне един автомобил за масовия пазар в Европа, базиран на основните електрически превозни средства на VW, на платформа MEB.

Първият автомобил на VW, базиран на новата технология, хечбекът ID3, ще бъде представен през това лято. Братът на SUV, наречен ID4, ще бъде последван по-късно тази година.

Планираната колаборация в сегмента на леките търговски превозни средства се фокусира върху средните пикапи и микробуси, които се планират да стартират още през 2022 г.