Архив

Toyota Motor Europe с рекордните 6.0% дял на пазара през 2020 г.

Продажбите на превозни средства на TME от 993 113 (януари-декември 2020 г.), спаднали с -9%, показахаsafe_image голяма устойчивост на пазара, намален с -20% на годишна база

Марката Toyota се изкачва на 3-то място сред най-продаваните марки леки автомобили в Европа

Ефективност на продажбите по време на коронавирусна криза, поддържана от голямото търсене на нейните хибридни модели и бърза адаптация към променящата се среда в операциите на TME

TME изпълнява изискваниата на Европейския съюз за CO2 през 2020 г.

Toyota Motor Europe (TME) публикува данните за продажбите през 2020 г. на 993 113(1) броя автомобили Toyota и Lexus, стойност бележеща спад от 9.0% (-9.0%) на годишна база, показвайки по-добри параметри от средното за пазара, чийто спад е 20% (-20%) в период на продължаваща пандемия. В рамките на този период общият пазарен дял на TME нарасва с 0.7 процентни пункта до 6.0%, абсолютен рекорд за компанията в Европа.

Ключов елемент за цялостното представяне е продължаващото силно търсене на хибридни модели с ниски CO2 емисии, които имат съществен принос за достигането на 3-та позиция на марката Toyota сред най-продаваните автомобилни брандове в Европа. Продажбите на хибридни модели на TME намаляват само със шест процента (-6%) на годишна база, а с 529 054 продадени хибридни автомобила, делът на хибридите в общите продажби достига общо 53%, и цели 65% в Западна Европа.

След пролетния локдаун в Европа, продажбите на TME се връщат към растеж между юли и декември 2020 г., с увеличение от 11% спрямо същия период на предишната година. Основен принос за това е търсенето на ключови модели от C сегмента и SUV моделите, както и представянето на новия Yaris, който достига второ мястосред най-продаваните автомобили в Европа през ноември 2020 г. TME представя девет нови модела на Toyota и Lexus през 2020 г., сред които RAV4 Plug-in Hybrid, PROACE EV, новият Mirai FCEV и Lexus UX EV.

„Изключително доволни сме от силното ни представяне в тези силно предизвикателни обстоятелства. Както всички, ние бързо се адаптирахме към променената среда и благодарим на нашите клиенти за тяхното продължаващо доверие и лоялност през този период на продължаваща несигурност. През миналата година разширихме както гамата от автомобили, така и системи за задвижване, представяйки девет нови модела, включително хибриди, plug-in хибриди, електрически автомобили, захранвани с батерия и с горивна клетка, които осигуриха допълнителен импулсна продажбите. В резултат от това, TME постигна целите на Европейския съюз за CO2 емисиите на гамата през 2020 г., и сме убедени че ще продължим да сме в границите и в бъдеще,” отбеляза изпълнителният вицепрезидент на TME Мат Харисън.

Марки и представяне на моделите

Toyota има най-висок процентен ръст в пазарния дял през 2020 г. при леките автомобили и най-нисък спад на продажбените обеми. Като цяло, са реализирани 922 299 автомобила през 2020 г., увеличавайки пазарния дял на марката с 0.6 процентни пункта до 5.7%, с пазарен обем по-нисък с осем процента (-8%) на годишна база и с цялостен дял на хибридите от 53% в Европа. Най-продаваните автомобили на Toyota – Corolla, Yaris и RAV4- имат общ дял от 58% от обема, и още по-висок дял на хибридните версии от 65%.

Lexus реализира 70 814 автомобила, постигайки рекорден пазарен дял в премиум сегмента от 2.3% и достигайки 3% пазарен дял в сектора на частните клиенти за първи път. Продажбите са по-ниски с 19 процента (-19%) на годишна база. В допълнение към представянето на новия електрически UX 300e с акумулаторна батерия, през 2020 г. Lexus представя също новия кабриолет LC 500 Convertible и леко променения LS. Основните продажбени обеми на Lexus се осигуряват от неговата SUV гама – RX, NX, UX и GX с общи продажби от 57 833 автомобила, съставляващи 81% от общия обем.