Продажбите на Peugeot e-Partner започват от есента на 2021 г.
Пробегът на фургона за доставка е до 275 километра според WLTP
Източник: electrive.com
Peugeot представи новия електрически микробус e-Partner, допълвайки триото на търговските превозни средства от марките PSA. Изцяло електрическият фургон с висок покрив ще бъде пуснат на пазара в две дължини и ще бъде достъпен за поръчка от есента на 2021 г.
PSA обикновено пуска версия от всяка от своите марки за всеки модел. В e-Partner от Peugeot съответните версии от други марки на PSA са Citroën ë-Berlingo и Opel/Vauxhall Combo-e Cargo. Такъв беше случаят и с по-големите електрически търговски превозни средства с триото ë-Jumpy, Vivaro-e и e-Expert.
Подобно на двата си братя и сестри от PSA, e-Partner разполага с познатия e-drive от 100 кВти батерията от 50 кВтч. Допълнителната батерия от 75 кВтч на e-Expert не се предлага в e-Partner. Пробегът на фургона за доставка е до 275 километра според WLTP, въпреки че това е временна стойност, тъй като превозното средство все още не е хомологирано.
Според Peugeot почти 80 процента от шофьорите на търговски превозни средства изминават средно по-малко от 200 километра на ден, поради което Peugeot счита електрическата версия на Peugeot Partner за очевиден избор.
Електрическият партньор се доставя от завода с трифазно зарядно устройство от 11 кВт. Тогава времето за зареждане в подходяща стенна кутия или зарядна станция е пет часа. При 7,4 кВт това е 7,5 часа. В DC станция за бързо зареждане e-Partner може да зарежда до 100 кВт, като зарежда батерията до 80% за 30 минути.
Моделът се предлага в стандартни и дълги дължини. Стандартната версия е с дължина 4,40 метра и товарно пространство от 3,8 кубически метра. Дългата версия е с дължина 4,75 метра и товарно пространство от 4,4 кубически метра – междуосието също е по-дълго тук. Тази версия се предлага и с двойна кабина и пет места; стандартната версия има само един ред седалки с три места. Според съобщението на Peugeot полезният товар е до 800 килограма, с допълнителен капацитет за теглене до 750 килограма.
Peugeot ще предложи e-Partner в две нива на оборудване, наречени „Pro“ и „Premium“. Ще има и две специални версии. ‘Grip’ е насочен към търговски клиенти, които често шофират по лошо достъпен терен и транспортират тежки или дълги товари. Версията ‘Asphalt’ е съобразена с нуждите на честите шофьори.
Peugeot все още не е обявил цените. В прессъобщението обаче френската компания казва, че моделът трябва да бъде еквивалентен на двигател с вътрешно горене в TCO. Peugeot отчита с около 50% по-малко разходи за поддръжка за 48 месеца и до 70% по-малко разходи за енергия.
Новият електрически Partner ще се продава в Европа през втората половина на 2021 г. и се произвежда в Испания във Виго.