Архив

Нов електрически флагман на Volkswagen, наречен VW Trinity

Ще има и малък модел от начално ниво под размера на ID.3

Volkswagen ID Vizzion Concept car

Volkswagen ID Vizzion Concept car

По automobilwoche.de

Шефът на марката VW Ралф Брандщатер разкри името на новия електрически флагман на марката, обявен за първи път през декември. Trinity EV ще слезе от производствената линия от 2026 г.

Брандщатер също имаше новини за достъпните и ефективни по-малки коли под размера на ID.3, но повече за това по-късно. Основната следа, открита от немското Automobilwoche, беше, че Trinity EV ще използва платформата MEB от следващо поколение. След това VW ще произвежда електрически автомобил в основния завод на германския автомобилен гигант във Волфсбург с планиран брой бройки от около 300 000 годишно. „Автомобилът представлява следващото поколение електрическа мобилност“, каза Брандщатер. „Trinity ще се превърне в лидер на иновациите за марката Volkswagen.“

VW планира да създаде един вид работна група, която да обедини всички дейности от развитието на автомобила до производството. Марката също така иска да постави нови стандарти в производството на Trinity във Волфсбург. „Тогава Волфсбург ще се превърне във водещ флагман за ефективно производство“, казва Брандщатер.

Има още едно общо с електрическите автомобили от Audi, Porsche и Bentley. От 2024 г. и трите луксозни модела, построени в Хановер, ще използват софтуер, който VW’s Car Software Organisation (CSO) разработва. Очаква се Trinity да стане първият модел на VW и обем, който предлага софтуера CSO две години по-късно. „Искаме да покажем, че автономното шофиране може да се предлага в обемен модел“, казва Брандщатер, обявявайки ниво 3 за автономно шофиране за превозното средство.

Шефът на марката VW все още не дава никакви подробности за формата на тялото на Trinity. Работното заглавие на Aeroliner, предполага забележително рационализиран седан в стила на Arteon. Въпреки това, с планирания брой от 300 000 превозни средства годишно, моделът трябва да е подходящ и за масово производство. За напомняне, от 2023 г. VW планира да изгради ID.4 в завода си в Емден въз основа на настоящите MEB и ID. Aero, който трябва да е електрически седан е с размерите на Passat. Въз основа на изследването, показано в Лос Анджелис през 2019 г., ID. Space Vizzion, комби модел, също може да последва.

Почти като последваща мисъл, в края на германската статия, Брандщатер споменава много обещания малък модел от начално ниво под размера на ID.3. Моделът с размер Polo, който тогава би могъл да се нарече ID.1 или ID.2, трябва да бъде на цена под 25 000 евро. Тя може да отиде „в посока 20 000 евро“, но Брандщатер не разкри повече подробности пред Automobilwoche. Той посочи само, че превозното средство ще се появи едва през 2025 г. Това е значително по-късно от датата, дадена от Херберт Дийс – 2023 г., към края на миналата година.

Малката електрическа кола е проект, който окупира марката от известно време. Според текущото състояние моделът трябва да бъде разработен в Китай от Volkswagen Anhui, т.е. съвместното предприятие с JAC.

Търсенето на по-малка кола със сигурност е налице. През втората половина на миналата година дъщерната марка на VW – Škoda, разпродаде малкия си електрически Citigo-e iV и изведе колата окончателно от обращение. В същото време VW наложи временно спиране на поръчките за e-Up в Германия поради голямото търсене. Изглежда, че до 2025 г. клиентите на Volkswagen ще останат до голяма степен без опции за малки електрически автомобили под размера и цената на ID.3.

Актуализирано от 26 януари 2021 г .: Volkswagen обяви целева цена за Trinity. Бранд мениджърът на VW Ралф Брандщатер каза пред германските медии, че началната цена ще бъде около 35 000 евро.