Архив

ЕС се нуждае от 1 млн. обществени електрозарядни станции до 2024 г.

Писмо до Брюксел на президента на индустриалната асоциация ACEA Оливър Зипсе, който е и главен изпълнителен директор на BMW

Зарядни станции във Волфсбург, Германия, 2020 г., Bloomberg

Зарядни станции във Волфсбург, Германия, 2020 г., Bloomberg 

Reuter, Bloomberg

FRANKFURT – Европейският съюз трябва да определи обвързващи цели за един милион обществени пункта за зареждане на електрически превозни средства до 2024 г. и три милиона до 2029 г., за да даде на потребителите увереността да преминат към новата технология, заяви индустриалната асоциация ACEA.

В съвместно писмо с потребителски и други транспортни групи, ACEA каза на Брюксел, че твърдите цели също ще помогнат на производителите и операторите на електрически мрежи да планират напред.

„Комисията на ЕС трябва бързо да предприеме действия и да определи обвързващи цели за увеличаване на инфраструктурата за зареждане в страните-членки“, каза президентът на ACEA Оливър Зипсе, който е и главен изпълнителен директор на BMW.

„В противен случай дори настоящите цели за намаляване на борбата с изменението на климата са изложени на риск“, каза той.

Продажбите на EV наскоро набраха скорост, тъй като тези на автомобилите с двигатели с вътрешно горене паднаха по време на блокиране в коронавирусната криза.

Автомобилните производители пускат нови EV модели, за да отговорят на по-строгите правила за емисиите в ЕС, а няколко правителства са въвели субсидии за EV като част от програмите за възстановяване на пандемия.

Пускането на обществени зарядни станции, обаче, в допълнение към зареждането на работното място и вкъщи беше бавно и има множество тарифи и методи на плащане.

Данните от индустрията показват, че ЕС е имал 224 538 публични пункта за таксуване през 2020 г.

Писмото, подписано също от потребителското лоби BEUC и групата за транспорт и околна среда (T&E), призовава Комисията да създаде общи стандарти.

Освен това трябва да се определи цел за около 1000 водородни станции до 2029 г., се казва в писмото.

В сряда германското правителство се съгласи с проект на закон, насочен към 1000 станции за бързо зареждане до магистралите до края на 2023 г. Очаква да похарчи 2 милиарда евро (2,4 милиарда долара).