Архив

2022 електрическото Audi E-Tron GT с пробег до 238 мили – най-бързото quattro досега

Опцията за версия със задвижване на задните колела като тази, въведена тази година за TaycanAudi e-tron GT experience

Двата най-бързо ускоряващи се серийни автомобила в историята на Audi се произвеждат в една и съща фабрика. Един от тях има голям V-10 двигател. Другият – най-бързият с ускорение до 60 мили в час – е 2022 Audi E-Tron GT и е напълно електрически.

Във вторник Audi официално завърши тази модел, който може да се похвали с 0-60 мили в час за официални 3,1 секунди – с 0,1 по-бързо от посоченото време на Audi за R8 V10 Performance. E-Tron GT и RS E-Tron GT са разработени на платформата на P1 на Porsche Taycan, като споделят своите бързо зареждащи се 800-волтови батерия и задвижващи компоненти.

Въпреки че това е първият официален външен вид на серийния автомобил – – той е познат в много отношения. Формата и ламарината не са се променили значително от дебюта на концепцията за 2018 г. Поглеждайки вътре, дори кабината има предимно непроменена от концепцията форма, рядкост в индустрията.

Една забележителна разлика е, че GT вместо това използва петпластов подсилен с въглеродни влакна пластмасов покрив, който според Audi е първият за превозно средство от марката.

Drivetrain

Drivetrain

Подобно на Taycan, E-Tron GT може да се зарежда при 270 кВт, използвайки 800V хардуер, позволявайки му да премине от 5% до 80% само за 22,5 минути или да достигне около 60 мили в обхват за 5 минути. Батерията и задвижващите системи имат четири различни охладителни вериги – за възпроизвеждане на ефективност при шофиране – плюс термопомпа и система за предварителна подготовка за оптимални скорости на бързо зареждане с постоянен ток.

Audi казва, че всички американски модели E-Tron GT ще получат 93,4 кВтч батерия. Обхватът, който все още не е потвърден, е включен в очакваните по EPA 238 мили за E-Tron GT и 232 мили за RS E-Tron GT.

E-Tron GT се задвижва от двигатели с постоянен магнит отпред и създава комбиниран въртящ момент от 469 к. с. или до 522 к. с. в 2.5-секунден режим на свръх-усилване с контрол на изстрелването. GT може да ускори от 0-60 мили в час за 3,9 секунди и да достигне максимална скорост от 152 мили в час.

Audi Sport RS E-Tron GT се предлага с по-мощен заден мотор плюс подобрен хардуерен хардуер, който увеличава мощността на системата до 590 к. с.  или 637 к. с. в режим overboost. Това позволява време от 0-60 мили в час за 3.1 секунди и максимална скорост от 155 мили в час.

От Audi казват, че това е като ускорението на R8, задвижван от V-10. Двустепенната скоростна кутия на задните колела позволява на E-Tron GT да комбинира силен старт с по-добра ефективност при по-високи скорости – и поне в концепция – по-висока максимална скорост.

Трикамерното въздушно окачване може да регулира височината на каране 0,9 инча надолу или 0,8 инча нагоре от базовото

Network of the quattro drive

Network of the quattro drive

си ниво и работи заедно със стандартните адаптивни амортисьори. Допълнителната система за управление на всички колела може да завърти задните колела до 2,8 градуса в обратна посока на предните части при по-ниски скорости или в същата посока при по-малък ъгъл над 30 мили в час.

В допълнение, многопластовото заключване на диференциала на задния мост е стандартно в RS E-Tron GT и по избор в E-Tron GT; то позволява на водача да произвежда най-ефективните ускорения и позволява прецизно фино регулиране на сцеплението и управлението.

Audi обещава, че GT има свои собствени характеристики на шофиране спрямо Taycan.

E-Tron се предлага със „спортен звук“, който променя микса си, докато шофирате. Той е вдъхновен от пластмасова тръба с основа от 32 звука.

Audi ще строи E-Tron в завода си в Böllinger Höfe, който също произвежда R8 суперавтомобила. Audi се хвали, че производството на модела изцяло използва електричество от биогаз и бюджети за въглеродни кредити за „емисии, които все още не могат да бъдат избегнати“.

Three-chamber air suspension

Three-chamber air suspension

Audi Sport направи обширни тестове на италианската писта Nardo, както и в Швеция за тестване на студено време. „Опитахме се да подредим колата до най-добрата кола GT/Gran Turismo“, казаха от производителя.

GT има нисък коефициент на съпротивление от 0,24 и има въздухозаборници за радиатор и спирачен канал, които могат да се затворят, когато не са необходими.

Спойлерът на GT, който може да бъде задействан ръчно, автоматично се разширява до най-горната си позиция при 118 мили в час и намалява задното повдигане с около 60 паунда в разширения си режим, според ръководителя на аеродинамичното развитие на Audi AG Мони Ислам Той отбеляза, че колелата допринасят повече от една трета от аеродинамичното съпротивление, така че Auid обърна много внимание и на дизайна на колелата.

По този начин тук няма да намерите мамутните 22-инчови джанти от концепцията E-Tron GT. Ефектните 20-инчови сплави с двойни спици със сиви акценти са стандарт. Моделите RS се предлагат с 20-инчови аеро колела или 21-инчов дизайн.

Имайте предвид, че E-Tron GT е означен с „quattro“, което потенциално оставя отворена опцията за версия със задвижване на задните колела като тази, въведена тази година за Taycan.

Audi се стреми към електрифицирани модели (plug-in хибриди и електромобили), които да съставляват 30% от глобалното му портфолио до 2025 г. Компанията също така се стреми да намали специфичните за превозните средства емисии на CO2 с 30% до 2025 г. Q4 E-Tron SUV и Sportback се очаква да дебютират до средата на годината и да излязат на пазара до края на годината.

Изграждайки E-Tron GT и R8 под един и същ покрив, Audi даде поглед върху миналото, настоящето и бъдещето на производителността и големите туристически автомобили.