Архив

Stellantis пуска малки водородни микробуси в Европа тази година

Те ще се базират на съществуващите електрически микробуси от автомобилния производител

Opel Vivaro-e (2020)

Opel Vivaro-e (2020)

Автомобилите, задвижвани с водород, са популярни (това вероятно не е най-точната дума тук) само в определени области по света. Липсата на станции за зареждане е основният недостатък, но изглежда, че това не може да попречи на някои производители да инвестират пари в превозни средства с водородни горивни клетки. Последният, който обяви голям опит в тази посока, е Stellantis.

Новосформираният многонационален автомобилен производител потвърди, че ще пусне семейство хибридни малки микробуси, задвижвани с водород, за европейския континент. Съобщава се, че те ще се продават под марките Peugeot, Citroen и Opel, като първите доставки се очаква да се случат още в края на годината.

Automotive News съобщава, че микробусите трябва да осигуряват пробег от около 400 мили и кратко време за зареждане от около три минути. Вероятно сте забелязали, че използвахме термина „хибриден водород“ и по този начин Stellantis описва новия си задвижващ механизъм FCEV.

opel-vivaro-e-2020 (1)Нямаме всички технически подробности за споделяне, но знаем, че системата използва три 700-барови резервоара за водород, без да компрометира товарното пространство. Automotive News съобщава „малък стек от горивни клетки захранва електрически мотор, който може да бъде презареждан от версия на приставката хибридна система“, използвана в момента от редица марки Stellantis. Ако превозното средство остане без водород, то може да измине 50 километра на електричество благодарение на малка батерия, разположена под купето.

Водородните микробуси са базирани на съществуващите електрически микробуси на автомобилния производител, което значително намалява разходите за НИРД. Новият двигател е разработен в Рюселсхайм, Германия и в крайна сметка може да бъде приет за употреба в леки автомобили.

„Това е най-доброто от двете енергии“, коментира Карла Гохин, старши вицепрезидент по научни изследвания и иновации в Stellantis, пред Automotive News. „Ние се стремим да изградим това чрез реални клиенти, реални клиенти от бизнес към бизнес.“

Stellantis е доставила 103 644 леки търговски автомобила в Европа през първите два месеца на тази година.

Източник: Automotive News