Повече подробности за Mercedes-Benz EQS
Пробег до 770 км според WLTP. С архитектура, която може да се използва в серия от модели. Батерии и
зареждане
Mercedes-Benz EQS е самостоятелният, изцяло електрически член на новата гама S-Class и ще бъде пуснат в Европа през август. С бизнес седана EQE и SUV вариантите на EQS и EQE, скоро ще последват и други модели, базирани на новата архитектура.
EQS ще позволи на клиентите в луксозния сегмент да се възползват напълно от всички предимства на изцяло електрическата архитектура по отношение на пространството и дизайна. С пробег до 770 км според WLTP, EQS отговаря и на изискванията за прогресивен седан в сегмента S-класа в това отношение. Новият световен рекорд в аеродинамиката за серийни автомобили със стойност на Cd 0,202 допринася значително за това.
Новото поколение електрически превозни средства в луксозния и изпълнителен сегмент се основава на разработена по поръчка архитектура, която може да се използва в серия от модели. Междуосието и следата, както и компонентите на системата, особено батериите, са променливи поради модулния дизайн. По този начин концепцията на превозното средство е оптимизирана, за да отговори на всички изисквания на бъдещо ориентирано семейство модели на акумулаторни батерии.
Всички модели EQS имат електрическо задвижване (eATS) на задния мост, докато версиите с 4MATIC имат и eATS на предния мост. EATS основно включва електрически мотор, трансмисия, диференциал и силова електроника.
EQS разполага с модулна концепция за задвижване за висока обща производителност и дълъг обхват: 245 до 385 кВт плюс още по-мощна версия. Консумацията на електроенергия на EQS 450+, NEDC: комбинирана е 19,1-16,0 кВтч/100 км. EQS 580 4MATIC + има комбиниран NEDC електрически разход от 20,0-16,9 кВТч/100 км. Максималната мощност на предаване на въртящ момент е 568 Нм (EQS 450+) и 855 Нм (EQS 580 4MATIC). Обхватът на WLTP до 770 километра е възможен в зависимост от оборудването и конфигурацията на превозното средство.
EQS се предлага със задно и задвижване на всички колела. Компактните електродвигатели на предния и задния мост са постоянно възбудени синхронни двигатели. Двигателят на задния мост е особено мощен поради шестфазната работа: две намотки с по три фази. Статорите с изтегляща се намотка доставят особено силно магнитно поле.
Водна тръба в шахтата на ротора охлажда ротора. Други охлаждащи елементи в охладителната верига включват ребра на статора; игла с форма на перка на инвертора; и охладител на трансмисионното масло: също по-ефективен по време на студено шофиране (маслото за предавките се загрява)
Моделите 4MATIC с функция Torque Shift интелигентно и непрекъснато разпределят задвижващите въртящи моменти между предната и задната ос и гарантира, че във всеки случай се използва най-ефективният eATS (електрическо задвижване). Отзивът е много по-бърз, отколкото при механичното задвижване на всички колела. EATS могат да се регулират независимо един от друг. Въртящият момент се проверява 10 000 пъти в минута и се настройва, ако е необходимо.
Възстановяването се регулира от водача в три стъпки чрез лостове за превключване на волана. В DAuto се постигат до 5 м/с², от които 3 м/с² се дължат на рекуперация на енергия (2 м/с² чрез спирачките на колелата). Рекуперационната мощност е до 290 кВт.
EQS бележи старта на ново поколение батерии със значително по-висока енергийна плътност. EQS предлага два размера батерии в зависимост от мощността и задвижването (отзад или 4MATIC) с полезно енергийно съдържание от 90 или 107,8 кВтч. Батерията от 107,8 кВтч е с около 26% повече от EQC.
Иновативният софтуер за управление на батерията, разработен вътрешно, позволява актуализации по въздуха (OTA). Следователно енергийното управление на EQS се актуализира през целия жизнен цикъл. Основен напредък в устойчивостта е постигнат в клетъчната химия: делът на кобалта е намален до десет процента, а оптимизираният активен материал се състои от никел, кобалт и манган в съотношение 8: 1: 1.
EQS може да се зарежда с до 200 кВт в станции за бързо зареждане с постоянен ток. Вкъщи или в обществени зарядни станции, EQS може да се зарежда удобно с до 22 кВт с променлив ток, използвайки вграденото зарядно устройство. EQS също ще позволи двупосочно зареждане в Япония, т. е. зареждане в двете посоки. Освен това има различни интелигентни програми за зареждане, които могат да се активират автоматично в зависимост от местоположението, и функции като особено зареждане, спестяващо батерия.
EQS предлага Plug & Charge чрез приложението Mercedes me Charge. Други акценти включват най-гъстата мрежа от точки за зареждане, с над 500 000 от тях в 31 държави, и зелено зареждане.
Зареждането започва автоматично, когато кабелът за зареждане е включен. Комуникацията между автомобила и станцията за зареждане се осъществява директно чрез кабела за зареждане.