Архив

Stellantis разработва лек търговски автомобил с горивни клетки

Партньорството с Faurecia и Symbiostelantis

Източник: greencarcongress.com

Stellantis разработва лек търговски автомобил (LCV), задвижван с водородни горивни клетки, в допълнение към своите електрически предложения за батерии. Компанията казва, че горивните клетки дават големи очаквания – особено за лекотоварни автомобили – като следващото ниво на технология за задвижване с нулеви емисии. Технологията с горивни клетки може да отговори на очакванията на клиентите в комбинация с теглене и капацитет на полезен товар, казаха от компанията.

В LCV приложенията, каза Stellantis, не всички случаи на употреба могат да бъдат обхванати от акумулаторна електрическа технология. Компанията казва, че клиентите на LCV искат по-голям обхват, по-кратко време за зареждане и възможност за полезен товар.

Решението за горивни клетки Stellantis LCV предлага:

Същият товарен капацитет като версията ICE

По-малко от 34 минути зареждане с гориво

Пробег повече от 400 км (249 мили)

За да постигне това, Stellantis проектира архитектура на системата за горивни клетки със средна мощност. За да се запази полезният товар, всички компоненти на горивните клетки са интегрирани извън товарното пространство. Чрез интегрирането на системата в настоящата електрифицирана платформа LCV, Stellantis даде възможност за минимална промяна между напълно електрическата платформа с батерия и водородната версия.

Stellantis избра съществуващите си средни микробуси – Citroën Jumpy, Peugeot Expert и Opel Vivaro – като базово превозно средство за архитектурата със средна мощност. Тъй като горивната клетка със средна мощност също е със среден размер, цялата система може да бъде интегрирана под капака.

За развитието на стека от горивни клетки и системата за съхранение на водород, Stellantis сключи стратегическо партньорство с Faurecia и Symbio, JV на Faurecia с Michelin.

Faurecia ще разработи, достави и сглоби системи за съхранение на водород от своя глобален експертен център в Баванс, Франция. С три хомологирани резервоара с високо налягане на 700 бара и превозващи общо 120 литра водород на превозно средство, леките търговски превозни средства на Stellantis ще имат пробег на нулеви емисии над 400 километра.

Въз основа на 10-годишния опит, Symbio разработи за Stellantis компактна система с ниско тегло на горивните клетки, осигуряваща 45 кВт брутна мощност. Тези системи ще се произвеждат във Франция в съоръжението Venissieux на Symbio, а от 2023 г. и в новия завод на St Fons.

Faurecia работи със Stellantis, за да оптимизира дизайна на системата, както и нейната интеграция, за да предложи най-доброто в класа съотношение тегло/производителност на пазара.

Системата с горивни клетки е в състояние да осигури достатъчно мощност за непрекъсната скорост на магистралата. Когато е необходимо, пиковата мощност се осигурява от батерията, разположена под предните седалки. Батерията е пренос от съществуващата програма за хибридни plug-in (PHEV) на Stellantis.

Батерията покрива изискванията за мощност при условия като ускорение, но също така и по време на стартиране и първа миля.

Освен това батерията позволява рекуперативно спиране.