Европейските продажби нараснаха с 13% през юни
Възстановяването от пандемията продължава
Месечните победители включват Hyundai и Jaguar; Renault и Ford сред губещите
Reuters и Bloomberg
Продажбите на нови автомобили в Европа нараснаха през юни, като се повишиха за четвърти пореден месец, тъй като продажбите продължиха да се възстановяват от ниското ниво, отчетено миналата година, когато ограниченията на коронавируса затвориха дилърите.
Регистрациите са се увеличили с 13% на годишна база до 1,28 милиона автомобила в Европейския съюз, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия, според данни на браншовата асоциация ACEA, публикувани в петък,
Сред марките сред месечните победители бяха Hyundai, чиито регистрации се увеличиха със 75%, и Jaguar, който спечели 55%. Kia и Mazda отчитат по 47% увеличение.
Сред губещите бяха марката Renault, която е с 24 процента по-ниско, и Ford, която се свлече с 20 процента.
През първото полугодие регистрациите се повишиха с 27 процента до 6,49 милиона автомобила, оставайки доста под нивата, на които индустрията беше свикнала преди пандемията.
По-бавният темп на ваксинации в Европа и по-дългосрочните мерки за ограничаване на разпространението на COVID-19 запазиха капака на продажбите в началото на годината, докато глобалният недостиг на полупроводници също ограничи способността на автомобилните производители да поддържат запаси.
„С по-нататъшното облекчаване на мерките за блокиране и последваща подкрепа от подобряващ се икономически фон, продажните цени трябва да се повишат през втората половина на тази година“, казват анализатори в LMC Automotive в доклад
„Рисковете са недостатъци, тъй като недостигът на полупроводници заплашва да наруши възстановяването на търсенето след блокиране“, каза LMC.
По-бавното възстановяване на продажбите в Европа има малък ефект върху крайните резултати на Volkswagen Group и Stellantis, двата най-големи автомобилни производители в региона.
Миналата седмица VW Group съобщи, че печалбите са се увеличили до 11 милиарда евро (13 милиарда долара) през първата половина, докато Stellantis заяви, че маржът на печалбата за периода трябва да надвиши прогнозите за годината от 5,5 до 7,5 процента.
VW Group се възползва от силните доставки в Китай, докато Stellantis печели от купувачи, които купуват доходни джипове Jeep и пикапи Ram в САЩ.