Toyota Europe се надява на Yaris Cross, замяна на Aygo за увеличаване на продажбите и пазарния дял
Първото навлизане в процъфтяващия сегмент на малки SUV се очаква да достигне 150 000 годишни продажби
Toyota Europe планира два ключови нови модели, които ще бъдат представени през следващата година, като се започне с малкия SUV Yaris Cross тази година, последван от замяна на миниавтомобила Aygo, за да му помогне да увеличи продажбите и пазарния дял, каза регионалният изпълнителен директор на автомобилния производител Матю Харисън.
Yaris Cross е на път да започне производство в завода на Toyota във Валенсиен, Франция, наред с Yaris, който беше обновен през 2020 г.
Това ще бъде първият участник на Toyota в сегмента на малките SUV, най-добре представящият се в Европа през 2020 г., а сега вторият по големина като цяло, с 1,73 милиона продажби, само на ръба на компактните автомобили, с 1,72 милиона продажби, според данни за пазара на JATO Dynamics изследователи.
Лидерите в продажбите на сегмента през 2020 г. са Renault Captur (177 556), Volkswagen T-Roc (158 776), Peugeot 2008 (156 150) и Dacia Duster (138 587) според JATO. През първата половина на тази година 2008 г. води със 107 339 продажби, следвани от T-Roc (105 584), Captur (93 508) и Duster (75 267).
Харисън каза, че Toyota очаква целогодишните продажби на Yaris Cross да бъдат около 150 000 през 2022 г., което ще я постави удобно в Топ 5 на продажбите в сегмента. През 2020 г. Toyota заяви, че се стреми към 8 % сегментен дял.
„По -голямата част от растежа ни идва от въвеждането на Yaris Cross“, каза той в интервю за Automotive News Europe. Toyota преразгледа своите цели за продажби нагоре, до 1,2 милиона в своя европейски регион тази година от 1,1 милиона и 1,5 милиона през 2025 г., от 1,4 милиона, обявени през 2020 г.
Yaris Cross ще се отличава от конкурентите, като предлага опция за задвижване на четирите колела с електрически заден мост (няколко други, включително Duster също предлагат 4wd, но повечето са само с предно предаване) и хибридната система на Toyota, която е на пазара по-дълго от други хибриди, като Captur, който дебютира в пълна хибридна форма тази година.
Другият нов модел ще бъде заместителят на Aygo, един от малкото останали миниавтомобили, продавани в Европа. Моделите на братя и сестри на Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108, също са сглобени в съвместно предприятие във фабриката на Toyota в Колин, Чехия, но Citroen и Peugeot се отказаха от партньорството и не планират да заменят тези модели.
Това означава, че Aygo печели пазарен дял, дори когато настоящото поколение наближава края на своя жизнен цикъл, каза Харисън. Той се класира на трето място в сегмента през 2020 г. с 83 277 продажби, след Fiat Panda (144 348) и Fiat 500 (137 267), според JATO.
Продажбите на Aygo през първото полугодие се задържат стабилно на 47 346, като 500 (включително малко по-големия нов 500 изцяло електрически автомобил) на 95 559 и Panda на 79 660.
Съобщава се, че заместителят на Aygo ще има някои стилове за SUV/кросоувър, въпреки че Харисън го нарича „нов автомобил от сегмент А“. Toyota показа концепция, наречена Aygo X Prologue през март, за което avtosalon писа, с по -висок просвет от сегашния Aygo. Той е проектиран в дизайнерския център на Toyota ED2 в Южна Франция.
Сред сегашните мини автомобили Panda и Suzuki Ignis имат по -изправени стойки и по -висок просвет, подобно на това, което се очаква да има замяната на Aygo.
Подобно на малкия хечбек Yaris и Yaris Cross, Aygo X е базиран на версията GA-B на Toyota New Global Architecture.
Очаква се до тази есен да бъде показана производствена версия.
Производството ще започне до края на тази година в Колин, каза Харисън. Заводът в Колин също ще започне да сглобява Yaris, който в момента е строен във Валенсиен, Северна Франция.
„Това е може би най -важният шест месеца в историята на нашето местно производство в Европа“, каза той.