Архив

Печалбата на китайското Geely Automobile за първото полугодие се повиши с 4% при възстановяване на продажбите

Компанията очаква да продаде 1,53 милиона автомобила тази година

Сграда на Geely Auto Research Institute се вижда в Нингбо, провинция Zhejiang, Китай

Сграда на Geely Auto Research Institute се вижда в Нингбо, провинция Zhejiang, Китай

ПЕКИН, 18 август (Reuters) – Китайската компания Geely Automobile Holdings Ltd (0175.HK) съобщи преди дни, че нетната печалба за първото полугодие нараства с 4%, тъй като продажбите на най-големия автомобилен пазар в света се възстановяват от ниските нива на пандемията COVID-19.

Базираната в Хангжу Geely отчита печалба от януари-юни от 2,38 милиарда юана (367,20 милиона долара) срещу 2,3 милиарда юана за същия период на година по-рано.

Приходите нараснаха с 22% до 45 млрд. Юана, като продажбите на превозни средства се повишиха с 19% до 630 237 коли. Компанията очаква да продаде 1,53 милиона автомобила тази година.

Анализаторът на Haitong International Ши Джи заяви, че изключвайки скока в плащанията, базирани на акции, който тежи върху нетната печалба, резултатите са по-добри от очакваното, като са се възползвали от намаляването на разходите.

Geely Automobile разработва нова марка електромобили, наречена Zeekr със своята група-майка, която обяви поредица от връзки с технологични компании, включително Baidu (9888.HK), тъй като се стреми да стане водещ производител на електромобили и доставчик на инженерни услуги .

Компанията заяви, че ще търси външно финансиране за новосъздадената електрическа марка Zeekr и ще въведе повече електрически модели в общата си гама.

През юни Geely заяви, че ще отмени плановете за нови акции на континенталния пазар, след като през февруари се отказа от план за сливане със сестринската компания Volvo Cars.