Архив

Продажбите на автомобили в Европа преминават от вдъхновяващи към грозни на фона на чиповете

Продажбите сега са се увеличили само с 13 процента за годината, по-малко от половината от процентното увеличение, отбелязано в средата на годината

Автомобили, паркирани в депо, преди да бъдат транспортирани до дилъри Bloomberg

Автомобили, паркирани в депо, преди да бъдат транспортирани до дилъри
Bloomberg

Bloomberg

Продажбите на автомобили се влошават в Европа, като месеците на кротко възстановяване отстъпват място на доставки, които вече дори не са в сравнение с миналогодишните депресирани от пандемията резултати.

Регистрациите на нови автомобили са спаднали с 18 % през август и с 24 % през юли спрямо равнищата от предходната година, съобщи индустриалната асоциация ACEA преди дни.

Продажбите сега са се увеличили само с 13 процента за годината, по -малко от половината от процентното увеличение, отбелязано в средата на годината.

Автомобилното производство е потиснато от глобалния недостиг на полупроводници, за който предупредиха, ръководителите на Volkswagen Group, Daimler и BMW Group, че ще остане и през следващата година.

И ако оскъдните запаси не бяха достатъчни, за да повишат цените, автомобилните производители също дават приоритет на най -доходоносните си модели, тъй като броят на превозните средства, които могат да произвеждат, е ограничен.

„Въпреки че пандемията не е приключила в региона, най -голямото предизвикателство пред индустрията сега е недостигът на авточипове“, пишат анализатори на LMC Automotive в доклад миналата седмица. „Всяко значимо възстановяване на търсенето, след подобрената икономическа среда в региона, сега се задържа.“

Данните за юли и август са най -лошите за двата месеца след края на икономическата криза в еврозоната през 2013 г.

Спадът беше сериозен, като най-големите европейски пазари на автомобили – Германия, Франция, Великобритания, Италия и Испания – всички наблюдаваха двуцифрени спадове всеки месец.

Досега автомобилните производители се държаха добре.

Печалбите, маржовете и паричните потоци през първото полугодие са най-високите в историята на индустрията, каза анализаторът на Бернщайн Арнд Елингхорст в доклад наскоро.

„Нали автомобилите са забавна индустрия“, пише той. „Колкото по-малко автомобили продават производителите, толкова повече пари печелят.“

Най -големите икономики на Европа изпитват по -трудно време. Сривовете в доставките удрят Германия отвъд само автомобилния сектор и заплашват да провалят възстановяването й.

От петте големи европейски пазара Испания се представи най -лошо през август, като продажбите паднаха с 29 %, следвана от Италия с спад от 27 %. Несигурността, свързана с продължаващата пандемия, вероятно се е добавила към проблемите, причинени от недостига на чипове, пише Джо Спак, анализатор от RBC Capital Markets, в доклад по-рано този месец.

Сред най -големите автомобилни производители европейските продажби спаднаха с 14 % за VW Group, 29 % за Stellantis и 23 % за Renault миналия месец. Регистрациите спаднаха с 38 % за Daimler и 18 % за BMW Group.