Архив

Първият берлински Tesla може да пристигне следващия месец

Илон Мъск пред феновете

Първите автомобили, които ще излязат от новия завод на Tesla в Берлин, трябва да слязат от производствената линия още

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск стои в леярната на гигафабриката Tesla на пресконференция.

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск стои в леярната на гигафабриката Tesla на пресконференция.

през следващия месец, каза изпълнителният директор Илон Мъск в събота на площадката на завода, но добави, че обемното производство ще отнеме много повече време.

Мъск се надява да получи зелена светлина през следващите седмици, за да започне производство на мястото. Последната консултация относно обществените притеснения относно обекта ще приключи на 14 октомври, след което Министерството на околната среда ще вземе решение.

„Стартирането на производство е забавно, но обемното производство е най-трудната част“, каза Мъск пред веселата тълпа на фестивал в завода, като много предадоха речта в социалните мрежи. „Ще отнеме повече време за достигане на обемно производство, отколкото за изграждането на завода.“

Той каза, че обемът на производството ще бъде 5 000 или „да се надяваме 10 000“ превозни средства на ден, като батериите ще се произвеждат в обем до края на следващата година.

Той също така защити завода срещу критици на въздействието му върху околната среда, като каза, че заводът използва „относително малко“ вода и че производството на батерийни клетки е „устойчиво“.

Някои местни жители и екологични групи са недоволни от подхода на Мъск, който според тях противоречи на германската бизнес култура.

„Бих му казал да спре да произвежда електрически автомобили и по-скоро да лети до Марс“, каза Ману Хойер, който оглави малък протест от местните жители, които се противопоставиха на проекта по екологични причини, казвайки, че той ще замърси питейната вода. .

Министърът на икономиката на Бранденбург оценява шанса за одобрение на фабриката на 95%.

Tesla представи планове за инвестиране на 5 милиарда евро (5,8 милиарда долара) в акумулаторна централа с капацитет 50 ГВтч в непосредствена близост до обекта, надминавайки планираната от Volkswagen мощност от 40 ГВтч в Залцгитер.

Мъск каза, че Tesla се опасява, че набирането на достатъчно персонал ще бъде проблем, и призова хората от „цяла Европа“ да кандидатстват.

Той каза, че се надява фабриката за батерии да достигне обемно производство до края на следващата година.