Архив

Поглед към Mercedes-Benz G-класа (W463)

Джипът над джиповете…

Mercedes-Benz G-класа (W463), второто поколение  се прави от 2018 г.-до момента.

Mercedes-Benz G 350d - 2019

Mercedes-Benz G 350d – 2019

Производството е от 2018 до днес.  Асемблирането става  в Австрия – Грац (Magna Steyr).

Класът е Луксозен SUV среден размер, купе в стил SUV с 5 врати. Оформлението е F4 (4MATIC)

Бензиновите двигатели са 2,0 л турбокомпресор M264 I4, 4.0 L M176 V8 twin-turbo и 4.0 L M177 V8 twin-turbo. Дизелът е 2.9 L OM656 D29 R SCR I6 турбо. Трансмисията е 9G-Tronic, AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.

Размери  са, както следва. Междуосието е 2890 мм. Дължината е 4725 мм. Ширината – 1 931 мм. Височината е 1969 мм. Собствено тегло е 2354–2485 кг.

Второто поколение G-класа (W463) беше пуснато на 14 януари 2018 г. на Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт. За разлика от предшественика си, новата G-класа е нараснала 121 милиметра по ширина и 53 милиметра по дължина. Пътният просвет се е увеличил с 6 милиметра. Увеличаването на ширината е за по -голяма стабилност при шофиране, по-здрава защита от странични удари и повече комфорт при сядане.

Увеличената дължина, особено в предната част, се дължи на новите правила на ЕС за безопасност при пешеходци от 2019 г.: предишното поколение нямаше достатъчно свободно пространство между предния край на автомобила и твърдите компоненти отдолу за зоната на смачкване, за да смекчи нараняването към тялото на пешеходец.

Изпълнение Bundeswehr MB Wolf

Изпълнение Bundeswehr MB Wolf

Основна промяна беше с кормилната уредба, която беше превключена от система за рециркулиращи сачми към рейка и зъбно колело с променливо съотношение с адаптивна помощ за електрическо захранване. Новата система за управление позволява оборудване за безопасност и удобство, като активна помощ при поддържане на лентата за движение, системи за предотвратяване на сблъсъци и възможност за самостоятелно паркиране. Кормилната уредба на зъбчатите колела не работи с твърдо предно окачване, така че е направена промяна в използването на независимо предно окачване.

Обширният, основополагащ редизайн позволи на инженерите да включат по-леки материали като високоякостни и свръхвисоки стомани и алуминий. В допълнение, редизайнът доведе до подобрен производствен процес, който повиши структурната твърдост. Разликата между вратите и корпуса е много по-тясна от предишното поколение. Въпреки увеличените размери, теглото е намалено с около 170 килограма.

Второто поколение W463 се различава много малко визуално от първото поколение и кодът на шасито, W463, все още се

Лека бронирана армейска версия

Лека бронирана армейска версия

запазва, а не W464, както някои медии погрешно съобщават. Само три части от предишното поколение бяха пренесени към новото поколение: шайбите на фаровете, дръжките на вратите с бутон и гигантския капак на резервното колело, прикрепен към задната врата на багажника.

Редизайнът позволи и по-ново оборудване за безопасност и предотвратяване на сблъсъци от W222 S-Class да бъде монтирано за първи път в G-класа. В допълнение, обновеният интериор има нов инструментален клъстер и информационно-развлекателна система от други модели на Mercedes-Benz (A-Class (W177) и E-Class (W213)), вентилационни отвори, селектор на предавките на кормилната колона, мултимедийна система и управление панел на тунелната конзола, по-високо ниво на луксозно подстригване и 64-цветно околно осветление.

На въоръжение в българската армия - Mercedes G-Class

На въоръжение в българската армия – Mercedes G-Class

Като допълнително оборудване се предлагат 360-градусова система за съраунд звук ABurmester и по-голям двоен 12-инчов LCD дисплей с интеграция на смартфон (Apple CarPlay и Android Auto).

Новите G 500 (преименувани на G 550 за 2020 г.) и AMG G 63 са пуснати в продажба в САЩ с начална цена съответно 125 495 и 144 695 долара. G-Класата 2019 за американския пазар има най-широката гама от екстериорни цветове, общо 24, от всяко пътническо превозно средство Mercedes-Benz.

През септември 2020 г. G 350 беше представен за китайския пазар, за да се заобиколи тежкото облагане с по-голям работен обем на двигателя. G 350 е първият G-клас с четирицилиндров редови двигател, откакто предишният модел, 230 GE/G 230, беше пуснат през 1995 г.