Архив

Здравната служба на Обединеното кралство представя нови водородно-електрически линейки на COP26

NHS може да намали емисиите с 80% до 2028-2032 г. и за нетни нулеви емисии до 2040 г.

Националната здравна служба на Обединеното кралство (NHS) представи линейка с нулеви емисии, задвижвана от водород,IMG_1611-1-e1635876866143 тази седмица на конференцията за изменение на климата COP26 в Глазгоу. Превозното средство ще помогне на NHS да намали приноса си към пътните емисии в Обединеното кралство и да подобри качеството на въздуха и следователно здравето, като по този начин ще улесни работата на здравните работници.

Програмата за по-зелена NHS се фокусира върху това как NHS може да намали емисиите с 80% до 2028-2032 г. и за  нетни нулеви емисии до 2040 г.

Извънредната климатична ситуация е голяма заплаха за здравето, така че NHS иска да намали въздействието върху здравето от замърсяване на човешката дейност, което води до изменение на климата. NHS е отговорен за 5,4% от емисиите в Обединеното кралство (включително болници и др.), така че може да окаже голямо влияние самостоятелно.

Само транспортът на NHS представлява около 3,5% от целия пътен трафик в Обединеното кралство, а NHS изчислява, че прехвърлянето на техните линейки към електрически ще намали емисиите с 87 000 тона CO2 годишно, или еквивалента на 730 000 пътувания с кола от Корнуол до Глазгоу (осем- час, пътуване от 530 мили).

Новите линейки на NHS използват водород вместо батерии като източник на енергия. NHS казва, че това ще направи линейката по-подходяща за места, които трябва да правят по-дълги пътувания, като селските райони. Водородните резервоари на линейката ще могат да превозват тези превозни средства на около 300 мили преди зареждане – повече от достатъчно за типична смяна на линейката.

Hydrogen Vehicle Systems, базирана в Шотландия компания, която спечели грант от Обединеното кралство за разработване на водородни линейки, казва, че водородът е по-подходящ за линейки, тъй като способността за бързо зареждане за последователни смени е важна за превозните средства за спешна реакция.

Участниците на COP26, включително главният директор по устойчивостта на NHS Ник Уотс, позират с линейката.

Миналия октомври службата за бърза помощ в Уест Мидландс прие първата изцяло електрическа линейка в Обединеното кралство, акумулаторно електрическо превозно средство с батерия от 96kWh, подходяща за до 110 мили обхват и четиричасово време за презареждане – с бъдещи разработки, планирани за подобряване на тези числа . Това превозно средство вече се използва повече от година, пренасяйки пациентите гладко и тихо из Бирмингам.

Безшумната и плавна работа са значителни предимства за линейките, като осигуряват комфорт за крехките пациенти и лицата, получаващи първа помощ при дълги, стресиращи смени. Липсата на ауспух е друго предимство – никой не иска да вдишва повече замърсяване, докато вече се справя с други здравословни усложнения, и ще бъде хубаво да няма празен ауспух на линейката да се носи през входните врати на пострадалия и да мирише на мястото.

Тези местни подобрения на качеството на въздуха също ще имат значение на национално ниво. Замърсяването на въздуха допринася за един от всеки 20 смъртни случая в Обединеното кралство, така че почистването на въздуха е от ключово значение за постигане на по-добри резултати за здравето – което е мандат на NHS.

Общите емисии на Обединеното кралство са около 360 000 000 тона CO2 годишно – спад с 30% до 2010 г., значителен напредък от тази преди това ориентирана към въглищата нация. Обединеното кралство като цяло планира постепенно да прекрати новите превозни средства, задвижвани с гориво до 2030 г., но NHS иска да бъде лидер в този преход и да прехвърли своя парк за линейки възможно най-рано. Както бе споменато, тя смята, че е възможно да превърне целия автопарк – не само новите линейки, но и всички линейки в експлоатация – до нулеви емисии до 2032 г.