Архив

Land Rover Defender става бестселърът на JLR

Новото поколение на емблематичния офроудър е с приоритет на фона на недостига на чиповеLand Rover Defender new web

Новият Defender беше пуснат на пазара в началото на миналата година, четири години след като оригиналният емблематичен офроудър беше премахнат.

Land Rover Defender се превърна в най-продаваното превозно средство на Jaguar Land Rover за първи път в историята му.

JLR продаде 16 725 Defender през тримесечието, завършващо на 30 септември, което е 70% повече спрямо същия период на миналата година, тъй като автомобилният производител даде приоритет на големия SUV на фона на глобалния недостиг на микрочипове.

Традиционният бестселър на JLR, Range Rover Evoque, беше изместен на второ място с 12 613 продажби на дребно.

Defender вече е най-продаваният на марката за годината до момента с 50 882 продажби, точно преди Evoque.

Второто поколение Defender беше пуснато на пазара в началото на миналата година, четири години след като оригиналният емблематичен офроудър беше спрян след производство от 67 години.

Всъдеходът се продава с късо или дълго междуосие и има опция за plug-in хибрид.

Land Rover можеше да продаде повече Defenders, ако не беше кризата с чиповете, каза главният финансов директор на JLR Ейдриън Мардел пред анализатори по време на разговор за печалбите в понеделник. Той каза, че от 128 000 поръчки за модели JLR 34 000 са за Defenders.

Общите глобални продажби на автомобили на JLR паднаха с 18 процента до 92 710 през последното тримесечие.

Компанията отчете тримесечна загуба от 302 милиона паунда (413 милиона долара), тъй като ограниченията в предлагането на чипове попречиха на автомобилния производител да изпълни поръчки на клиенти.

Defender се произвежда в завода на JLR в Нитра, Словакия, заедно с големия SUV Discovery, който се бори през тримесечието с продажби от 5409.

Defender беше единственият модел на JLR, който отбеляза увеличение на продажбите за тримесечието, тъй като недостигът на чипове намали производството.

Land Rover Discovery Sport беше продавач № 3 на JLR в световен мащаб за периода. Продажбите на автомобили с марка Jaguar паднаха с 30 процента до 19 248 през тримесечието, като средноразмерният SUV F-Pace е най-продаваният с 6 149 бройки.

JLR продаде 3762 Defender в САЩ през тримесечието, според Automotive News Data Center, което направи SUV продавач № 2 на автомобилния производител на пазара след Range Rover Sport.

JLR ще разшири допълнително привлекателността на Defender на пазари, включително САЩ, като пускането на по-дълга версия със седем места се очаква следващата година.

Главният креативен директор на JLR – Гери Макгавърн, намекна, че се планират още варианти на Defender. „Абсолютно съм убеден, че Defender ще се превърне в мощна марка сама по себе си“, каза той по време на разговор с инвеститори през февруари.