Volkswagen представя електрическо SUV купе ID.5 в Европа
Пробегът на ID.5 Pro Performance се очаква да бъде 520 км, докато ID.5 GTX поддържа 480 км, и двата по WLTP
В Европа Volkswagen пусна нов ID. семеен топ модел като част от стратегията на марката ACCELERATE: електрическият SUV купе ID.5 и спортният ID.5 GTX със задвижване на всички колела с два двигателя. Подобно на ID.3 и ID.4, новият ID.5 се произвежда в завода в Цвикау и двата модела са въглеродно неутрални.
Купето e-SUV е оборудвано с новия ID. версия на софтуера 3.0, която включва подобрена производителност на зареждане и гласов контрол наред с други функции. С използването на данни и системи за подпомагане на водача от последно поколение, Volkswagen също прави следващата стъпка към автоматизирано шофиране.
Като всички ID. модели, първото e-SUV купе на Volkswagen е базирано на модулната матрица на електрическото задвижване на Volkswagen (MEB).
С дължина от 4599 мм (ID.5 GTX: 4582 мм), e-SUV купето от Volkswagen ще стартира през 2022 г. с три опции за мощност. Базовият ID.5 Pro ще се захранва от електрически двигател в задната част, доставящ 128 кВт; ID.5 Pro Performance също е модел със задно задвижване, но произвежда 150 кВт. Двумоторното задвижване на всички колела на ID.5 GTX се задвижва от електронни двигатели на предната и задната ос, които осигуряват 220 кВт, с максимална скорост от 180 км в час.
Пробегът на ID.5 Pro Performance се очаква да бъде 520 км, докато ID.5 GTX поддържа 480 км, и двата по WLTP.
„Електронният Vehicle Dynamics Manager е новаторска разработка на Volkswagen. Свързахме го в мрежа с други важни системи за управление и също така е интегриран с функцията за управление на всички колела. Това носи изцяло ново ниво на спортно удоволствие от шофирането, сцепление и безопасност при шофиране.“, каза Томас Улбрих, член на Управителния съвет за техническо развитие
Всички типове ID.5 се захранват от батерии с капацитет 77 кВтч. Ниският коефициент на съпротивление от 0,26 (или 0,27 в ID.5 GTX) повишава ефективността и увеличава пробега на автомобила. Тази способност е допълнително подкрепена от интегрирания спойлер в широко отварящата се, аеродинамично оформена задна врата. Електрическите отвори за охлаждане на въздуха в предната част на автомобила се отварят само когато е необходимо, за да се осигури оптимален въздушен поток.
Въпреки формата си тип купе, ID.5 има само 12 мм по-малко пространство за главата отзад от Volkswagen ID.4. Дългото междуосие от 2766 мм улеснява вътрешните пространствени условия, сравними с тези на SUV от по-високите класове превозни средства. Обемът на багажното отделение е 549 литра.
Дисплеят на водача и мултимедийната система с висока разделителна способност осигуряват поразително брилянтна визуализация. Иновативен head-up дисплей с разширена реалност (опция) в зрителното поле на водача представя допълнителна информация. Софтуерът 3.0 включва различни подобрения, включително естествен гласов контрол („Hello ID“.) Той вече е с възможност за обучение и позволява онлайн достъп до информация от облака. За атмосферно вътрешно осветление, функцията Ambient Lighting предлага избор от до 30 цвята. Услугите на We Connect предоставят на водача онлайн информация за трафика в реално време, актуализации на онлайн карти, информация за зарядни станции, уеб радио и много други.
С комуникацията Car2X Volkswagen извежда безопасността на съвсем ново ниво. Данните от съвместими превозни средства от автопарка на Volkswagen и сигнали от инфраструктура в радиус до 800 метра могат да бъдат локално интерпретирани за част от секундата, което позволява на водача да предупреждава за опасни зони, произшествия и движение.
VW ID.5 и ID.5 GTX ще пуснат в Европа в началото на 2022 г.
С ID.5 и ID.5 GTX, Volkswagen навлиза в изцяло нов пазарен сегмент и по този начин напредва своята електрическа офанзива във всички класове превозни средства в рамките на своята стратегия ACCELERATE.
До 2030 г. се очаква най-малко 70% от продажбите на Volkswagen в Европа да идват само от електрически превозни средства – което се равнява на повече от един милион превозни средства. В Северна Америка и Китай целта е електрическите превозни средства да представляват поне 50% от продажбите. За да постигне тези цели, Volkswagen пуска на пазара поне едно електрическо превозно средство всяка година.
Емисиите на CO2 на превозно средство се очаква да намалеят с до 40% до 2030 г. По своя „Път към НУЛА“ компанията планира да стане неутрална за климата най-късно до 2050 г.