Архив

Renault публикува технически подробности за Kangoo Rapid E-Tech

Данните се различават от обявените през пролетта

Характеристиките на електрическия транспортер

Източник: renault.com

Renault пусна допълнителни подробности за Kangoo Rapid E-Tech Electric, който ще бъде пуснат в Европа през пролетта наrenault-kangoo-e-tech-e-transporter-electric-transporter-2021-008-min 2022 г. Подобно на своя предшественик, компактният ван ще се предлага в два варианта на дължина, които предлагат същия обем за съхранение и полезен товар като конвенционално задвижваните колеги.

Френският производител представи новия Kangoo Rapid през пролетта. Докато ревизираният ван вече е на пазара като модел на двигател с вътрешно горене, напълно електрическият вариант ще влезе в продажба през пролетта на 2022 г.

Най-важните ключови данни за новия Kangoo Rapid E-Tech Electric: той се захранва от електродвигател с мощност 90 кВт и 245 Нм и черпи енергията си от 45 кВтч литиево-йонна батерия, инсталирана в долната част на купето, което трябва да позволи обхват от около 300 километра. Тези стойности се различават от данните за производителността, обявени през пролетта: по това време се говореше за двигател с мощност 75 кВт, батерия с капацитет 44 кВтч и пробег до 265 километра. Изглежда, че Renault работи по концепцията през последните шест месеца.

По отношение на мощността на зареждане, Renault посочва, че електрическият транспортер се зарежда с 11 кВт AC като стандарт. Като опции се предлагат и капацитет за зареждане с променлив ток от 22 кВт и функция за бързо зареждане с постоянен ток от 75 кВт. На станция за бързо зареждане със съответната мощност батерията трябва да може да се презарежда за 150 километра за 30 минути. Според Renault пълното зареждане отнема 4,30 часа при точка за зареждане с 11 кВт AC и малко под седем часа при 7,4 кВт. Renault не предоставя никаква информация за продължителността на процеса на зареждане с 22 кВт.

За това френската компания набляга на въвеждането на шест програми за шофиране, включително Eco режим за оптимизиране на обхвата, който ограничава мощността. През пролетта автомобилният производител уточни, че изходната мощност в режим Eco е намалена до 55 кВт. Дали това все още е актуално, не става ясно от текущото съобщение. Друга програма за шофиране (“режим B”) позволява шофиране с един педал, при което един педал може да се използва за ускоряване, както и за активно спиране чрез силна рекуперация.

Подобно на своя предшественик, Kangoo Rapid E-Tech отново ще се предлага в две дължини. Стандартната версия предлага 3,3 или 3,9 кубически метра товарно пространство и полезен товар от 540 до 740 килограма. Дългата версия ще има между 4,2 и 4,9 кубически метра товарно пространство. Полезният товар е до 600 килограма за стандартната версия и до 800 килограма за дългата версия. Renault определя теглещия капацитет на 1500 килограма.

Характеристиките на електрическия транспортер включват „най-широкият страничен отвор за товарене в класа на компактните микробуси“, който покрива 1,45 метра и е постигнат чрез интегриране на B-колоната в плъзгащата се врата и вратата за пътници от дясната страна на микробуса, казва Renault. Има и прибираща се вътрешна галерия, която трябва да позволява транспортирането на дълги предмети като стълби или тръби в горната част на превозното средство.

Освен това, според Renault, има вътрешна климатична система, свързана с термопомпа, която черпи по-голямата част от енергията за отопление и охлаждане от околния въздух, а не от батерията. Освен това като опции могат да се поръчат система за отопление на предното стъкло, отопляеми предни седалки и отопляем волан.

Електрическият Kangoo Rapid се предлага и с онлайн мултимедийната система Easy Link на Renault чрез 8-инчов дисплей, система за влизане и стартиране без ключ и опция за сгъване на облегалката на средната седалка, за да създадете гъвкава работна повърхност („мобилен офис“) . Функциите за подпомагане на шофирането включват адаптивен круиз контрол с функция за спиране и движение и асистент за магистрала.

Подобно на своите предшественици, новият градски ван ще се произвежда във френската площадка в Мобьж. Renault все още не е обявил цени. Между другото, ще има и версия за лек автомобил на Kangoo Rapid. Все още не е известно дали тази версия ще има различни технически спецификации.

Ще има и версия на Kangoo на Mercedes-Benz: Като търговско превозно средство, това ще бъде новото издание на Citan, представено през август, вариантът на електрическия лек автомобил ще се нарича EQT.

Германската компания вече беше показала Concept EQT, но той беше значително по-дълъг – 4,95 метра. По това време технически данни не бяха налични.