Архив

Американски start-up подобрява пробега на Model S до 1200 км

Обхватът с батерията с доказателство за концепцията е постигнат в пътен тест в Мичиган,  проведен през декември

Model S до 1200 км

Model S до 1200 км

Източник: insideevs.com, prnewswire.com

Американският start-up за батерии Our Next Energy (ONE) инсталира прототип на своята батерия Gemini в Tesla Model S и, според собствените си данни, постигна обхват от 752 мили или около 1200 километра.

ONE, който се поддържа от BMW наред с други, посочва капацитета на батерията, инсталирана в Tesla на 203,7 кВтч, и обемната енергийна плътност на 416 Втч/л. Казва се, че батерията в демонстрационното превозно средство използва същото място за инсталиране като оригиналната батерия в Model S Long Range Plus, който има капацитет от 103,9 кВтч. ONE не посочва теглото или гравиметричната енергийна плътност в съобщението за пресата.

Обхватът от 752 мили или 1210 километра с батерията с доказателство за концепцията беше постигнат в пътен тест в Мичиган, който се проведе през декември – така че вероятно дори не при оптимални климатични условия. Средната скорост беше 88,5 км в час.

Резултатите обаче бяха потвърдени и от трети страни на тестов стенд, каза ONE. При скорост от 55 мили в час, конвертираният Model S всъщност е изминал 882 мили. Това са 1419 километра.

С демонстрационния диск ONE постигна относително точно тези стойности, които компанията обяви като цел. ONE разработи LFP батерия, наречена Aries. Технологията Gemini е вид смесена батерия: втора, високоенергийна батерия е свързана към батерията и я зарежда като разширител на обхват. Миналата година като цел вече беше споменато пробег от 750 мили и енергийна плътност от 450 Втч/л.

„Искаме да ускорим приемането на електрически превозни средства, като елиминираме безпокойството за обхвата, което възпира повечето потребители днес“, казва Муджиб Иджаз, основател и главен изпълнителен директор на ONE. „Сега сме фокусирани върху развитието на тази батерия с доказателство за концепцията в нов продукт, наречен Gemini™, който ще позволи пътувания на дълги разстояния с едно зареждане, като същевременно подобрява разходите и безопасността, използвайки устойчиви материали.“ Очаква се производствената батерия да бъде представена през 2023 г.

Според Иджаз, компанията е само малко загрижена за обхват от над 1000 километра. Дори днешните електрически автомобили с висок пробег нямат излишна енергия за постигане на високи пробеги при екстремно време, планински терен или теглене на ремарке. При такива условия обхватът пада изключително много, „прави пътуванията с кола по-малко приятни, отколкото би трябвало да бъдат“.