Архив

Нетните печалби на Stellantis почти се утрояват до 15,2 милиарда долара през 2021 г.

Маржовете се покачват до 16,3%

Финансовият директор Ричард Палмър: „Не сме засегнати от световните финансови санкции зарадиcomp Украйна.“

Източник: autorecent.com

МИЛАНО — Stellantis направи бърз старт през първата си година след сливането на Fiat Chrysler Cars и PSA Group, като автомобилният производител № 4 в света отчита рентабилност и предимства от микса, който надхвърли целите . Фирмата баща или майка на Chrysler спомена, че приходите й са се утроили почти до 15,2 милиарда долара (всички цифри в щатски долари) през 2021 г., докато пълният доход се е подобрил с 14 процента до 172,4 милиарда долара.

След френските застрахователни полици на PSA за отчитане, Stellantis не отчита тримесечни резултати. „Резултатите от доклада показват, че Stellantis е правилно позициониран, за да доставя стабилна ефективност, дори и в по същество най-несигурната пазарна среда“, спомена изпълнителният директор Карлос Таварес в съобщение в сряда.

Акциите на Stellantis поскъпнаха с 6% до $19,53 при покупка и продажба преди пазара. Групата спомена, че маржът на нейните коригирани работни приходи се е повишил до 11,8% за последната година, над целта си от около 10%, поради стабилното изпълнение на синергията, която генерира около 3,6 милиарда долара.

Таварес следващата седмица ще актуализира маркетинговата стратегия на групата, малко повече от година след създаването на Stellantis чрез сливането на Fiat Chrysler Cars и PSA Group. Stellantis прогнозира двуцифрен марж още веднъж тази година. Определената професионална форма за 2020 г. е 6,9 на сто.

В Северна Америка Stellantis спомена, че коригираните работни приходи са се увеличили с 85 процента до 12,8 милиарда долара. Приходите се повишиха с 15% до 79 милиарда долара. Маржовете в Северна Америка се покачиха до 16,3% за последната година от 10,1% през 2020 г. Резултатите от Северна Америка генерираха споделяне на печалба за членовете на UAW от 14 670 долара. „Членовете на UAW Stellantis са доволни от продукта, който създават ден след ден, особено в трудни среди през предходните две години“, споменава вицепрезидентът на UAW Синди Естрада в съобщение. „Ние продължаваме да гарантираме, че тази отдаденост в условията на пандемия и неочакван недостиг на компоненти е правилно призната. Членовете на UAW в Normal Motors придобиха $10 250, докато членовете на Ford спечелиха $7 377.

Анализаторът на Banca Intesa Моника Босио спомена, че резултатите за 2021 г. „съществено“ надхвърлят очакванията и че управлението за 2022 г. се основава предимно на разумна пазарна перспектива. Финансовият директор Ричард Палмър посъветва репортерите, че паричните синергии, резервирани за последната година, са изложили групата напред по график, за да успее да постигне 80% от целта си за спестяване на стойност от 5,7 милиарда долара до 2024 г. Той спомена, че инфлацията на сурови материали ще остане проблем за цялата търговия. г., докато недостигът на полупроводници, който оценява групата около 20% от нейното умишлено производство през 2021 г., достигна своя връх през третото последно тримесечие на годината.

Той добави, че Stellantis  не е имал никаква жизненоважна пряка публичност за Русия, която е засегната от световните финансови санкции заради Украйна. „Сега имаме гъвкавост в производството“, каза Палмър. „Уверени сме, че ще се справим с руската катастрофа.“ Групата, която генерира индустриален безплатен паричен ход от над 6,8 милиарда долара за последната година, предложи да изплати 3,7 милиарда долара в особени дивиденти, равни на 1,19 долара на акция.

До този момент Таварес е начертил техника за електрификация на стойност 34 милиарда долара и е оформил съюзи с Amazon и iPhone асемблер Foxconn, за да ускори растежа на софтуерната програма и полупроводниците за бъдещи свързани автомобили. Освен това той е изготвил планове за 5 акумулаторни култури и по-ниски оферти със синдикатите за поддържане на рационализиране на своите европейски операции – избягване на потенциални трудови конфликти и увеличаване на маржа на работните приходи на компанията до около 10 процента. Ройтерс и Филип Нусел от Automotive Information допринесоха за този доклад.