MAN ускорява производството на тежкотоварни електронни камиони
Представя сериен прототип
MAN започна да изгражда своя собствен опит в сглобяването на акумулаторни пакети още през пролетта на 2021 г.
MAN Truck & Bus ускорява производството на тежкотоварни електронни камиони в Мюнхен до началото на 2024 г. с бърза доставка на първоначалните 200 единици. Това е почти година по-рано от първоначално планираното. Освен това трябва да се увеличи дълбочината на добавената стойност за акумулаторно-електрическите търговски превозни средства, с вътрешно сглобяване на така наречените акумулаторни пакети.
MAN започна да изгражда своя собствен опит в сглобяването на акумулаторни пакети още през пролетта на 2021 г. Ядрото за това е Техническият център eMobility в Нюрнбергския обект, където оттогава бяха произведени първите батерии за тестване на електронни превозни средства и вътрешни тестове в индивидуално производство.
В допълнение към новите задвижвания без емисии, MAN разработва всеобхватни решения за eMobility, които подготвят клиентите за използване на превозни средства на ранен етап.
В допълнение към ускоряването на нарастването на електрическата мобилност, производителят на търговски превозни средства засилва изследванията си в областта на водородната мобилност. За тази цел баварският министър-президент Маркус Сьодер и министърът на икономиката на Бавария Хуберт Айвангер представиха ангажимент за финансиране от 8,5 милиона евро за проекта „Баварски флот“ (Bayernflotte). През 2024 г. камиони MAN с водородни горивни клетки трябва да докажат своята годност при пет клиента в Бавария.
„MAN ускорява своята трансформация и прави големи стъпки към системи за задвижване без емисии. Нашият фокус в MAN и в групата TRATON определено е върху акумулаторно-електрическите задвижвания. Те формират основата за нашите тежкотоварни електронни камиони, които ще пуснем на пазара от 2024 г. Само когато има достатъчно зелен водород и съответната инфраструктура доста след 2030 г., очакваме да използваме камиони H2 в избрани области на приложение . Ето защо ние изследваме темата за водорода и финансирането от провинция Бавария ни позволява да изградим по-нататъшен опит в тази област.“, каза Александър Власкамп, председател на Изпълнителния съвет на MAN Truck & Bus.
В проекта на Bayernflotte, MAN разработва камион с горивни клетки заедно със своите индустриални партньори Bosch, Faurecia и ZF. Той ще бъде доставен на петима клиенти в средата на 2024 г. Компаниите BayWa, DB Schenker, GRESS Spedition, Rhenus Logistics и Spedition Dettendorfer ще тестват своите камиони с водородни горивни клетки в реални операции за една година.