Архив

Mercedes ще може да се кара без…ръце…

Опция, която Mercedes ще предлага от 17 май при два модела

Mercedes излезе пред конкуренцията  си, като първи предлага, като опция, своята полуавтономна система за шофиране от1. Каране нна кола без ръце ниво 3, наречена Drive Pilot. Ще струва 5000 евро за S-класа и 7430 евро за EQS.

През февруари 2017 г. бившият германски федерален министър на транспорта Александър Добринд се чуди дали германските производители да останат сред най-добрите през десетилетието след мандата му.  Но Mercedes не бездейства.

От декември 2021 г. производителят получи зелена светлина от Германския федерален автотранспорт (KBA) за ниво 3 на автономно шофиране или SAE 3.

Одобрението позволи на марката със звездата на емблемата да се утвърди като първата в света, която оборудва своите превозни средства с международно валидна автоматизирана система за шофиране.

След усъвършенстване и тестовете, Mercedes току-що обяви, че от 17 май 2022 г. при негови модели е налична  полуавтономна система за шофиране, наречена Drive Pilot. Тя ще се предлага за 5000 евро при S-класа и за 7430 евро при EQS.

От друга страна, Drive Pilot ще се инсталира само на нови автомобили, тъй като освен софтуерната част е необходимо да се инсталира допълнителен хардуер.

Drive Pilot е сертифициран за използване на приблизително 13 000 км немски автобани при максимална скорост от 60 км/ч. Достатъчно е да се каже, че използването му ще бъде основно в задръствания или когато пътният трафик е гъст. Полуавтономната система за шофиране се активира чрез контроли, разположени в левия и десния край на волана.

Веднъж включен, Drive Pilot следи скоростта, разстоянието и държи автомобила в лентата му, като същевременно по маршрута, отчита  пътните знаци. Системата е в състояние самостоятелно да извършва маневри за избягване и спиране. Той също така ще се намеси, ако водачът не отговори на искане за възстановяване на контрола над превозното средство.

„Освободен“ от шофиране, водачът може да се занимава с други действия като сърфиране в мрежата, четене на имейли, чат с приятели или дори гледане на филм, всичко това от централния екран на информационно-развлекателната система.

Следващата стъпка в автоматизацията за Mercedes е интегрирането на Park Pilot, който позволява на автомобила да паркира самостоятелно.

Засега Германия е единствената европейска държава, която разрешава автономно шофиране от ниво 3. Германският производител работи за сертифициране на своя Drive Pilot в Калифорния и Невада, предшествениците в тази област.

Естествено тази новост при Мерцедес и автономното управление едва ли скоро ще се появят у нас. Но самата новост е предизвикателство, с което все пак се решихме да Ви запознаем.