Архив

Китай отбелязва най-бавния месец на продажбите на NEV за 2022 г. с данни за април

По-слабият април обаче не може напълно да забави общата пазарна тенденция. Досега тази година в Китай  са продадени 1,35 милиона нови енергийни превозни средства, което е ръст от 128,4% от януари до април 2021 г.

BYD все още е най-големият производител на NEV със 105 475 NEV

BYD все още е най-големият производител на NEV със 105 475 NEV

Източник: electrive.com

Общо 280 000 нови енергийни превозни средства бяха продадени в Китай през април, което е с 50,1% повече в сравнение със същия месец на миналата година, но с 38,5% по-малко спрямо март 2022 г., което прави април най-слабият месец в годината досега.

Досега февруари беше най-слабият месец с 317 000 NEV, докато януари и март ще бъдат продадени по над 400 000 нови енергийни превозни средства. Докато цифрите за февруари могат да се обяснят главно с празненствата около китайската Нова година (и по този начин липсващи дни за разпродажби в и без това по-краткия месец), през април ситуацията е различна. Тук строгото блокиране на Corona в много градове като Шанхай вероятно беше най-големият фактор.

От 280 000 нови автомобила NEV, 214 000 са BEV и 66 000 PHEV. Това съответства на разпределение от 76,4 до 23,6 на сто. Това означава, че съотношението се е променило леко в полза на plug-in хибридите отново в сравнение с март (81 към 19 процента). По отношение на продажбите на едро делът на NEV през април е 29,6 на сто при 11,2 на сто миналата година.

По-слабият април обаче не може напълно да забави общата пазарна тенденция. Досега тази година в Китай са продадени 1,35 милиона нови енергийни превозни средства, което е ръст от 128,4% от януари до април 2021 г.

Гореспоменатото блокиране около Шанхай също оказа огромно влияние върху класацията на производителите през април. Обичайният модел, при който BYD е напред в превозните средства с нова енергия (т.е. BEV + PHEV), но Tesla е напред в чисто електрическите автомобили, не се прилага през април. BYD все още е най-големият производител на NEV със 105 475 NEV. Въпреки това, с 57 403 BEV, BYD също е напред в класацията за чисти BEV – освен това са продадени 48 702 PHEV.

Това, разбира се, се дължи на Tesla, която, както е известно, трябваше да държи затворена Gigafactory Shanghai за няколко седмици през април и след това успя да възобнови производството само с една смяна вместо с три. През април CPCA (Китайската асоциация за леки автомобили) показва само 1512 BEV за Tesla. Всички те останаха в Китай, нито едно превозно средство не беше изнесено.

Сред стартиращите EV фирми, GAC Aion и Leapmotor успяха да продължат положителната тенденция от последните месеци и да се поставят доста пред по-известните в международен мащаб марки като Xpeng и Nio. Leapmotor отново падна точно в четирицифрения диапазон, но за други производители спадът през април беше много по-силен, например Xpeng или Great Wall Ora.