Нова корпоративна идентичност на Citroën и лого
Новият облик преосмисля оригиналното лого, прието за първи път от основателя Андре Ситроен
Дебютът на новата емблема ще бъде върху концепт
Поетапно, новото лого ще бъде поставяно на всички серийни и концептуални модели на Citroën от средата на 2023 г.
Нова корпоративна идентичност на марката и лого бележат вълнуваща и важна нова глава в историята на Citroën. Новото лого е горд наследник и преосмисля оригиналния овал от 1919 г. и е 10-та еволюция в 103-годишната история на Citroën.
Дебютът на новата емблема ще бъде върху концепт, който ще бъде представен в края на септември, след което постепенно ще започне да заема мястото си върху бъдещи глобални продукти и концепции от средата на 2023 г.
Подобрената и актуализирана корпоративна идентичност все повече ще се разпространява в дигитална среда, дилърската мрежа и корпоративна среда.
Новият подпис на марката обещава ускоряване на дръзки и приобщаващи решенията за мобилност, както и прави заявка за повече емоционалност и близки взаимоотношения с клиентите на Citroën.
На 27 септември Citroën разкри новата си свежа корпоративна идентичност и лого, бележещи началото на смела, вълнуваща и динамична нова ера за 103-годишната марка, която смело заявява мисията си да направи електрическата мобилност достъпна за всички и разгръща кодовете на своята ДНК, където залягат достъпността, дързостта и цялостното приятно изживяване на клиента.
Новият облик преосмисля оригиналното лого, прието за първи път от основателя Андре Ситроен, вдъхновен от успеха на първата му металообработваща компания, произвеждаща зъбни колела с форма на шеврон „рибена кост“. Познатата и техническа референция „deux chevrons“ остава в сърцето и идентичността на Citroën оттогава.
Елегантната нова емблема показва прехода и еволюцията на марката и ще дебютира в края на септември на един изключително интересен концептуален автомобил от семейството на Citroën. Поетапно, новото лого ще бъде поставяно на всички серийни и концептуални модели на Citroën от средата на 2023 г. Изразителният вертикален овал ще даде нова посока на развитието на дизайна, в който визуално отличаващата се емблема ще се превърне в незабавно разпознаваем отличителен елемент на всички модели на Citroën.
Допълнение към новото лого е свежа корпоративна идентичност на марката и появата на нов подпис на марката, който обещава „Нищо не ни движи като Citroën“.
Изпълнителният директор на Citroën Винсент Кобе коментира: „Докато започваме вероятно най-вълнуващата глава в нашата знаменита 103-годишна история, моментът е подходящ за Citroën да приеме модерен и съвременен нов облик. Нашата нова идентичност е елегантен символ на прогреса, докато придвижваме нашите клиенти физически в дръзки, ориентирани към бъдещето превозни средства, които предизвикват традиционните правила на индустрията, и емоционално, като гарантираме, че цялото им изживяване – особено преминаването към електричество – е по-достъпно, удобно и приятно, независимо от техните желания и нужди. Нашето наследство да вдъхновяваме потребителите с дръзки и революционни автомобили ни дава енергия да предприемем различен, по-всеобхватен подход към бъдещата семейна мобилност и ние твърдо вярваме, че клиентите от миналото, настоящето и бъдещето ще се съгласят, че нищо не ни движи така, както Citroën.”
Ново, но все пак познато
Централна за новата идентичност на марката е еволюцията на световноизвестния символ на Citroën „deux chevrons“ – десетата значителна промяна на логото на Citroën от създаването на компанията през 1919 г. – и включва по-широки и по-изпъкнали шеврони, контрастиращи и заобиколени от по-мека вертикална овална рамка.
Показателно е, че по-изпъкналият, изразителен вертикален овал ще постави началото на нова посока в езика на продуктовия дизайн, в който визуално изпъкващата емблема ще се превърне в незабавно разпознаваем отличителен знак на всички модели на Citroën.
Глобалният бранд дизайнер на Citroën Александър Реверт казва: „Докато търсим да изясним бъдещия си фокус, за нас беше логично да затворим цикъла, като се върнем графично към първото лого на Андре Ситроен, което представлява истинското обещание за достъпна и иновативна мобилност за всички. Постепенното преминаване към по видим и видим подпис на марката за нашите бъдещи дизайни е значителна, макар и фина еволюция, при която прецизността на техническите, функционални шеврони са обхванати от и контрастират с топлината и почти човешката мекота на овала, който ги заобикаля.”
В подкрепата към новото вертикално овално лого е и свежата и всеобхватна корпоративна идентичност, която действа като допълнителна и навременна индикация за това как Citroën ускорява своя ангажимент да направи електрическата мобилност достъпна за всички, като същевременно запазва и развива кодовете, залегнали в ДНК на марката, а именно достъпност, дързост, комфорт и цялостна удовлетвореност на клиентите.
Ключова цел беше да се въплътят елементи, вдъхновени от по-близки до потребителите неавтомобилни марки, включително козметика и облекло, за да се предаде по-топъл израз на марката, който е приятен и галещ погледа, дори поставено в различни условия. Например, новата идентичност е внимателно изработена с изчистен и опростен потребителски интерфейс, предоставящ на клиентите повече спокойствие, като целта е да се подобри цялото им дигитално преживяване със Citroën, от хола до шоурума.
Особено внимание е отделено на дизайна, за да се гарантира, че дигиталното изживяване отговаря на очакванията на новите клиенти за ергономичност и естетика – включително предоставяне на опция за „тъмен режим“ – и напълно отговаря на нарасналите нужди и изисквания за онлайн продажби.
Освен това се разработва и нов анимационен език за интегриране на новата идентичност във всички точки за цифрова интеракция, както вътре в автомобила чрез HMI екрани, така и извън приложението My Citroën, предоставяйки на клиентите обогатено и консистентно Citroën изживяване.
Новата идентичност също ще се разшири отвъд дигиталната среда и използването на новото лого в автомобилите, за да обхване всички елементи на корпоративната идентичност на компанията, от мърчандайзинг и документация до търговско представителство и означения на корпоративни сгради. Цялата нова идентификация ще бъде по-лека и енергоспестяваща, както и без хром, за да се увеличи рециклируемостта.
Удобната и позната концепция за интериора в ритейл центровете „La Maison Citroën“ също ще продължи да бъде развивана и допълвана, тъй като се оказва изключително популярна сред потребителите и много любима още от въвеждането си преди няколко години.
Свежа, опростена цветова палитра и нов шрифт, разработени от настоящите патентовани шрифтове на Citroën, ще допълнят логото и допълнително ще подобрят новата идентичност на марката.
Докато бялото и студеното сиво осигуряват основа за спокойствие и лекота, два характерни цвята ще бъдат въведени като контрастиращи пунктуации, които да се използват за детайли, акценти и други специфични елементи.
Вдъхновен цвят, скъпо за Citroën наследство, който е бил използван при емблематични автомобили през цялата история на компанията, включително 2CV и DS, успокояващото синьо Monte Carlo Blue ще се завърне в автомобилното портфолио в близко бъдеще, както и ще присъства в палитрата, формираща корпоративната идентичност на марката.
Освен това, по-енергично и отличително и Infra Red ще замени използваното в момента червено, за да добави баланс и динамичен контраст във физически, печатни и цифрови приложения.
Новият подпис на марката – „Нищо не ни движи като Citroën“ – ще започне да се използва селективно и поетапно в корпоративните и продуктови комуникации и дейности.
Еволюция и революция
Еволюционното ново лого на марката и корпоративната идентичност на Citroën се комбинират с подписа „Нищо не ни движи като Citroën“, за да подчертаят предстоящата революция в подхода на бранда към бъдещи достъпни решения за мобилност и обещанието за услуги без стрес.
Първото физическо доказателство за това ще бъде дадено с разкриването на изключителен концепт на семеен автомобил, който ще носи новата идентичност и ще бъде показан в края на септември.
Лоран Бариа, Директор маркетинг и комуникации на Citroën споделя: „Като прегръщаме нашите корени и преосмисляме нашата идентичност по модерен начин, ние изпращаме ясно послание до всички, че въпреки че оставаме верни на ДНК на нашата марка, нещата в Citroën се променят драматично .
Продължаваме да гледаме на нещата по различен начин в мисията ни да създаваме смели решения, които правят електрическата мобилност по-достъпна, и сме решени да докажем на нашите клиенти и на себе си, че никой и нищо не ни движи като Citroën, докато намираме нови начини да направим досега с автомобила удоволствие и подобряваме това, което преживяваме вътре в колата и извън нея през цялото ни съвместно пътуване.
Това изисква революционно мислене във всичко, което правим, от иновативните превозни средства, които създаваме, до приобщаващите, отговорни услуги, които предоставяме, и изисква от нас да изразим и да отстояваме нашия уникален подход. Точно това обещаваме да направим днес.“