Архив

Подобрения в гамата и мощността за e-208 и DS 3 E-Tense

Stellantis инсталира новия електрически мотор с мощност 115 кВт и 260 Нм въртящ момент в новата моделна година на Peugeot e-208 и DS 3 E-Tense.

Новият DS 7 също вече е достъпен за поръчка, като суфиксът Crossback е отпаднал.

media.stellantis.com (Peugeot e-208), media.stellantis.com (DS 3), media.stellantis.com (DS 7)

Това наскоро беше потвърдено и за чисто електрическите версии на Peugeot 308 и комбито му 308 SW.peugeot-e-208-2019-07-1

В новото Peugeot e-208 мощността се увеличава с 15 процента до гореспоменатите 115 кВт с новата система за електрическо задвижване. В същото време подобренията в ефективността трябва да намалят средната консумация на енергия на e-208 до 12 кВтч. И според Stellantis пробегът ще се увеличи до 400 километра, главно поради използването на 50 кВтч батерия от последно поколение (с бъдещ използваем капацитет от 48,1 кВтч). Това е с 38 километра или с 10,5 на сто повече от преди. Според производителя обаче процесът на сертифициране по WLTP за новата спецификация на гамата все още е в ход.

Stellantis вече направи актуализация на e-208 и по този начин допълнителен обхват през 2022 г. В тази актуализация пробегът се увеличи с 6,5 процента или 22 километра в сравнение с премиерния модел в края на 2019 г. Оптимизациите, направени по това време, са все още валиден за модел 2023: новият e-208 също има термопомпа, гуми A+ и оптимизирано предавателно отношение.

e-208 все още идва с фабрично вградено зарядно устройство от 7,4 кВт, но може да се поръча и с 11 кВт. За зареждане с постоянен ток при 100 кВт, Stellantis цитира време за зареждане от „по-малко от 25 минути от 20 процента до 80 процента”. В това отношение моделът 2023 не се различава съществено от своите предшественици.

Френската компания произведе близо 110 000 бройки от e-208 от пускането му на пазара през 2019 г. От началото на 2022 г. моделът е лидер в електрическия B-сегмент в Европа, както се казва, и е на първо място сред всички електрически превозни средства, продадени в Франция. Дали цената на електрическия автомобил Peugeot ще се промени, не става ясно от сегашното съобщение.

Толкова за e-208, новият DS 3 E-Tense, който вече няма да се нарича Crossback, също ще получи новия е-мотор с мощност 115 кВт през 2023 г. Това ще бъде комбинирано с новото поколение батерии с 54 кВтч (50,8 кВтч използваеми) вече е обявено за Peugeot e-308. Това увеличава пробега до 400 километра (WLTP) с консумация от 12,6 кВтч/100 км. В чист градски трафик са възможни повече от 500 километра, според Stellantis.

Това се дължи на ефективността на електрическия мотор, способността му да възстановява енергията, допълнително оборудване като термопомпа, термична прекондиционация и новите LED фарове, както и аеродинамичната оптимизация на предната част и колелата, казват французите. Към това се добавя 10 мм намаление на пътния просвет при модели с новопредлагани 17- и 18-инчови джанти.

При DS 3 E-Tense вграденото зарядно устройство осигурява 11 кВт AC като стандарт. Бързо зареждане с постоянен ток е възможно на борда със 100 кВт. Твърди се, че процесът на зареждане от 0 до 80 процента SoC отнема 25 минути.

DS също ревизира преди това DS 3 E-Tense за 2022 г. Оттогава компактният електрически автомобил изминава до 341 километра – почти седем процента повече от оригиналната версия. В допълнение към основните елементи на двигателя и батерията, версията 2023 също ще бъде доразвита по отношение на външния вид и функциите: моделът ще получи нови LED фарове, нови дневни светлини и ревизирана решетка като стандарт. Освен това има избор от два нови цвята на купето, „Diva Red“ и „Silk Grey“.

Вътре най-впечатляващите характеристики са нов 10,3-инчов централен екран и нов волан, който прегрупира контролите и бутоните и ги комбинира с лостчета за автоматичната скоростна кутия. В комбинация с новия дисплей, DS 3 E-Tense също така получава информационно-развлекателната система DS Iris като стандарт. Това позволява централния екран и 7-инчовото арматурно табло с head-up дисплей да бъдат персонализирани, наред с други неща.

Други нови функции включват 360-градусова камера и вече фабрично монтирания асистент за поддържане на лентата, разпознаване на пътни знаци с дисплей на арматурното табло и активна спирачка за безопасност до скорост от 85 км в час. Като опция се предлагат допълнителни системи за подпомагане на водача, включително усъвършенствано разпознаване на пътни знаци.

Новият DS 7 също вече е достъпен за поръчка, като суфиксът Crossback е отпаднал. За новия DS 7 се предлагат три plug-in хибридни версии. Най-мощната версия е новият DS 7 E-Tense 4×4 360 с 265 кВт (360 к. с.) задвижване на четирите колела, който комбинира бензинов двигател със 147 кВт (200 к. с.) и два електрически мотора с 81 кВт отпред и 83 кВт отзад.

При второто задвижване на четирите колела DS 7 E-Tense 4×4 300 е със системна мощност 220 кВт и електрически пробег от 66 километра, а DS 7 E-Tense 225 с предно предаване със 165 кВт системна мощност (133 кВт бензинов двигател и 81 кВт електрически двигател) е с 66 километра електрически пробег. За специален контингент от DS7 Stellantis все още предлага гаранция за доставка за 2022 г. за поръчки, направени до 30 септември.