Архив

Ексклузивно: PepsiCo ще пусне 100 Tesla Semis през 2023 г.

PepsiCo е първата компания, която експериментира със захранвания от батерии Tesla Semis като начин за намаляване на въздействието върху околната среда.

reuters.com/business/autos-transportation,17 декември 2022 г.

НЮ ЙОРК/САН ФРАНЦИСКО, 16 декември (Reuters) – PepsiCo планира да пусне 100 тежкотоварни Tesla Semis през 2023 г., когато ще започне да използва електрическите камиони, за да извършва доставки до клиенти като Walmart и Kroger, най-големият представител на автопарка на производителя на сода каза Reuters в петък.

Новият електрически полукамион на Tesla е представен по време на презентация в Хоторн

Новият електрически полукамион на Tesla е представен по време на презентация в Хоторн

PepsiCo Inc (PEP.O), която поръча големите камиони през 2017 г., ги купува „направо4 и също така модернизира своите заводи, включително инсталирането на четири 750-киловатови зарядни станции на Tesla Inc (TSLA.O) както в Модесто, така и в Сакраменто локации в Калифорния, каза в интервю вицепрезидентът на PepsiCo Майк О’Конъл. Държавна субсидия от 15,4 милиона долара и федерална субсидия от 40 000 долара за превозно средство помага да се компенсират част от разходите.

„Това е чудесна отправна точка за електрифициране“, каза О’Конъл, който ръководи автопарка на компанията.

„Както всяка ранна технология, стимулите ни помагат да изградим програмата“, каза той, добавяйки, че има „много“ разходи за разработка и инфраструктура.

PepsiCo е първата компания, която експериментира със захранвания от батерии Tesla Semis като начин за намаляване на въздействието върху околната среда.

United Parcel Service Inc (UPS.N) и компанията за доставка на храна Sysco Corp (SYY.N) също са резервирали камионите, докато търговецът на дребно Walmart Inc (WMT.N) тества алтернативи.

Съобщава се за плановете на PepsiCo да използва Semis, но О’Конъл предостави нови подробности за това как компанията ги използва и графика за внедряването им. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск първоначално каза, че камионите ще бъдат в производство до 2019 г., но това беше отложено поради ограничения на батерията.

PepsiCo заяви, че планира да разположи 15 камиона от Модесто и 21 от Сакраменто. Не е ясно къде ще бъдат базирани другите, но О’Конъл каза, че фирмата се насочва към пускането на Semis в централните Съединени щати, а след това и на Източното крайбрежие.

Подразделението Frito-Lay на компанията продава леки хранителни продукти, което го прави добър кандидат за електрически камиони, които имат тежки батерии, които могат да ограничат товарния капацитет.

Semis ще тегли хранителни продукти Frito-Lay на около 425 мили (684 км), но за по-тежки товари газирани напитки, камионите първоначално ще правят по-кратки пътувания от около 100 мили (160 км), каза О’Конъл. След това PepsiCo също ще използва Semis за транспортиране на напитки в „диапазон от 400 до 500 мили“, каза О’Конъл.

„Влаченето на трейлър, пълен с чипове, не е най-интензивната и трудна задача“, каза Оливър Диксън, старши анализатор в консултантската компания Guidehouse.

„Все още вярвам, че Tesla има страшно много да докаже на по-широкия пазар на търговски превозни средства“, каза Диксън, цитирайки нежеланието на Tesla да предложи информация за полезен товар и ценообразуване.

PepsiCo е отделила някои от камионите, планирани за местоположението в Сакраменто, за извършване на доставки до Walmart и бакалии като Kroger Co (KR.N) и Albertsons Cos Inc (ACI.N). Камионите в завода на Модесто Фрито-Лей току-що са отишли в дистрибуторските центрове на PepsiCo, каза О’Конъл.

Всички полуфабрикати, отиващи за PepsiCo, ще имат обхват от 500 мили (805 км). О’Конъл добави, че не знае кога Tesla ще започне да разполага с 300-мили (480-км) камиони. Когато Tesla започне да ги изгражда, PepsiCo „ще ги завърти“ в своя флот, каза той.

PepsiCo отказа да сподели подробности за цената на камионите, цифра, която Tesla премълчава. Конкурентните автомобили се продават за 230 000 до 240 000 долара, каза Марк Барот от консултантската фирма Plante Moran. Той добави, че Tesla Semi с пробег от 500 мили може да бъде на по-висока цена, тъй като неговата батерия от 1000 киловатчаса (кВтч) е около два пъти по-голяма от много от конкурентите.

„Държим камионите за милиони мили, седем години“, каза О’Конъл. „Оперативните разходи с времето ще се изплатят.“

Производителят на Gatorade отказа да сподели подробности за теглото на камионите, друга строго пазена тайна от Tesla.

Той каза, че Tesla не е помогнала да плати за мегазарядните устройства на камионите, но е предоставила дизайнерски и инженерни услуги за съоръженията, които идват със слънчеви и батерийни системи за съхранение.

О’Конъл каза, че пътуване от 425 мили (684 км) с продукти на Frito-Lay намалява батерията на Semi до приблизително 20%, а презареждането й отнема около 35 до 45 минути.