Audi ще модернизира всичките си фабрики за производство на EV до 2029 г.
Предисторията на това е съобщението на Audi, че от 2026 г. ще пуска на пазара само нови електрически модели с батерии и че постепенно ще спре производството на двигатели с вътрешно горене до 2033 г.
audi-mediacenter.com
Audi представи своя план за бъдеща производствена стратегия под мотото „360factory“. До края на това десетилетие марката ще произвежда електрически задвижвани модели във всички производствени обекти по света.
Предисторията на това е съобщението на Audi, че от 2026 г. ще пуска на пазара само нови електрически модели с батерии и че постепенно ще спре производството на двигатели с вътрешно горене до 2033 г. Базираната в Инголщат компания обаче остави задната врата отворена за китайския пазар, когато прави съобщението: Те очакват търсенето да продължи там след 2033 г., поради което може да има доставка на превозни средства с двигатели с вътрешно горене от местно производство.
В Европа, от друга страна, марката трябва да стане изцяло електрическа. В момента два завода на Audi произвеждат изцяло електрически превозни средства в серии: Böllinger Höfe в германския Некарзулм и Брюксел, Белгия. Q8 e-tron се произвежда в Брюксел, e-tron GT в Böllinger Höfe. Моделите MEB Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron не се произвеждат в завод на Audi, а във фабриката на Volkswagen в Цвикау.
Според настоящото съобщение, Audi Q6 e-tron ще бъде първият чисто електрически модел, който ще слезе от производствената линия в Инголщад от 2023 г. – следователно Audi се придържа към графика за 2023 г., докато Porsche вече потвърди отлагане до 2024 г. за електрически Macan през юни. В Neckarsulm, San José Chiapa и Gyor също ще започне успешно производството на изцяло електрически автомобили през следващите години. През 2029 г. всички производствени обекти ще произвеждат поне едно изцяло електрическо превозно средство.
Audi ще се съсредоточи върху надграждането на съществуващата производствена инфраструктура
Audi не уточнява конкретни модели електрически превозни средства за местата, които ще бъдат модернизирани за производство на EV в съобщението. За основния завод в Некарсулм обаче се смята, че A6 e-tron и свързаният с него комби модел са готови. Ако сегашното разделение на заводите остане, компактен модел може да се произвежда в Гьор, Унгария (в момента A3). Q5 за глобалните пазари в момента се произвежда в Сан Хосе Чиапа, Мексико. Това, което е ясно обаче е, че всички служители в производствените заводи трябва да преминат допълнително обучение до 2025 г., за което Audi е предвидила бюджет от 500 милиона евро.
Audi заявява, че „за разлика от много конкуренти“ се основава на съществуващата производствена мрежа – BMW, например, създава изцяло нов завод в Дебрецен за EV моделите „Нова класа“. „Стъпка по стъпка ние пренасяме всичките си обекти в бъдещето“, казва членът на борда на Audi за производството Герд Уокър. „Не искаме никакви самостоятелни проекти за фарове на зелени площадки. Вместо това ние инвестираме в нашите съществуващи заводи, така че в крайна сметка те да бъдат също толкова ефективни и гъвкави, колкото новопостроените производствени площадки или заводи на зелено.“
Производството на останалите модели с горене ще бъде прекратено постепенно до началото на следващото десетилетие, „адаптирани към местните условия“. Нови заводи ще бъдат построени изключително там, където е необходим допълнителен капацитет: Например Audi в момента работи с FAW в Чанчун, Китай, за изграждане на производствена база за местно производство на електрически модели, базирани на Premium Platform Electric (PPE).