Архив

Пуснаха на пазара нова версия на микроавтомобила, моделиран по BMW Isetta bubble car

Повече от 35 000 резервации са получени за Microlino, който се строи в Италия и струва над 15 000 швейцарски франка (16 195 долара).

reuters.com/business/autos-transportation

ЦЮРИХ,  декември (Reuters) – Двама швейцарски братя се стремят да върнат страната си на картата на автомобилостроенето, като съживят автомобилна класика от 50-те години на миналия век с електрически привкус.

Хората правят снимки на електрически задвижван автомобил Microlino 2.0 на швейцарския производител Microlino AG в Цюрих, Швейцария, 21 ноември 2022 г. REUTERS

Хората правят снимки на електрически задвижван автомобил Microlino 2.0 на швейцарския производител Microlino AG в Цюрих, Швейцария, 21 ноември 2022 г. REUTERS

Оливър и Мерлин Уботер пуснаха на пазара нова версия на микроавтомобила, моделиран по BMW (BMWG.DE) Isetta bubble car, този път с четири колела, а не с три.

Новият Microlino заменя стария бензинов двигател с 12,5 киловатов електрически двигател, което му осигурява пробег до 230 км и максимална скорост от 90 км в час.

Неговото леко тегло – 496 кг – и малкият размер – 2,5 метра дължина – намаляват въздействието на автомобила върху околната среда и улесняват паркирането в малки пространства, каза Оливър Уботер, главен оперативен директор в Microlino AG.

„Идеята беше да създадем алтернатива на конвенционалните автомобили. Microlino прави това много по-добре от велосипедите – защитен е от атмосферни влияния, имате място за товари, можете да имате двама души, седнали един до друг“, каза Уботер пред Reuters.

„Тъй като е по-малък от конвенционалната кола, той консумира по-малко материал, за да се направи, и има по-малка батерия, което означава, че използва по-малко електричество“, добави брат му Мерлин. „Така че екологичният отпечатък е около една трета от конвенционалната електрическа кола.“

Повече от 35 000 резервации са получени за Microlino, който се строи в Италия и струва над 15 000 швейцарски франка (16 195 долара).

Родителите на Oubuters – чиято компания е продала 90 милиона тротинетки – са инвестирали повече от 10 милиона франка в проекта, въпреки че братята отказаха да уточнят колко.

По-известна с шоколада, часовниците и банкирането, Швейцария наистина имаше автомобилна индустрия в началото на 20-ти век с отдавна забравени марки като Ajax, Fischer и Turicum.

Високите производствени разходи и малкият вътрешен пазар обрекоха мнозина, въпреки че Швейцария е домакин на някои нишови производители.

„Идеите могат да се развиват в Швейцария, маркетингът се извършва тук, но масовото производство е някъде другаде. Microlino е последният пример за това“, каза Даниел Гайсман от Швейцарския транспортен музей в Люцерн.

„Има пазар за такава кола“, каза той. „Поразително е и е забавно.“

($1 = 0,9262 швейцарски франка)