DAF открива завод за електрически камиони в Холандия
Производителят представи двата модела на IAA Transportation в Хановер
daf.com, 19 януари 2023 г.
DAF Trucks откри завод за сглобяване на електрически камиони в Айндховен. Серийното производство на моделите XD Electric и XF Electric, които бяха представени миналата година, трябва да започне там през пролетта.
Производителят представи двата модела на IAA Transportation в Хановер. Електрическите камиони имат модулни задвижвания с електрически задвижвания Paccar, които произвеждат между 170 и 350 кВт и набор от батерии за пробег от 200 до над 500 километра, които могат да се зареждат с до 325 кВт.
И двата електрически камиона, както е обичайно за камионите, не са изградени върху чисти EV платформи, а са електрически задвижвани варианти на серия, която се предлага и с двигатели с вътрешно горене. Серията XD на DAF е предназначена за дистрибуторския сегмент, за който например кабината също е оборудвана със специални функции като „прозорец за изглед към бордюра“. Серията XF, от друга страна, е камион за дълги разстояния.
Заводът за сглобяване, който сега е открит, не е напълно нов завод, а просто специална поточна линия за електрически модели, която се намира в съществуващите фабрични помещения в Айндховен в различно хале от сглобяването на камиони с двигатели с вътрешно горене. Изграждането на халето и монтирането на машините е извършено за 18 месеца, се казва в съобщението.
DAF планира няколко хиляди електрически камиона годишно
След планирания старт на производството на серийните модели през пролетта, DAF очаква производството да се увеличи до няколко хиляди автомобила годишно през следващите няколко години – „в съответствие с нарастващото търсене на изцяло електрически камиони“.
Сглобяването в производството на електрически камиони започва с рама, произведена в друга част на завода без задвижване, но с вече сглобена кабина. Тракторите 4×2 и 6×2 и шасито след това се комплектоват с всички необходими компоненти, за да формират XD Electric или XF Electric в осем етапен процес на производствената линия за сглобяване на електрически камиони.
В допълнение към линията за сглобяване на превозни средства, в новото хале има друга поточна линия: пакетите батерии се сглобяват на линията за подсглобяване, докато всички високоволтови компоненти, включително батериите и задвижването, се сглобяват на шасито на главния поточна линия.
Използват се различни електрически задвижващи системи в зависимост от автомобила и изискванията на клиента. Както беше съобщено на премиерата, DAF разчита на семейството EX от Paccar. Задвижването Paccar EX-D1 се предлага със 170, 220 или 270 кВт. Paccar EX-D2 с 270, 310 или 350 кВт. При първия максималният въртящ момент е 1200 Нм, при D2 е до 1975 Нм. И двата двигателя са комбинирани с тристепенна трансмисия от ZF.
Батерията също може да се адаптира на етапи. Най-малката конфигурация се състои от два пакета батерии с общо енергийно съдържание от 210 кВтч (за пробег от около 200 километра). Най-големият вариант се състои от пет пакета с общо 525кВтч.