VW показва евтин ID
2all концепция FWD MEB EV; „просторен като Golf, евтин като Polo“
Марката Volkswagen предостави първи поглед върху изцяло електрически Volkswagen с начална цена под 25 000 евро: ID. 2 изцяло концептуална кола. Електрическото превозно средство разполага с предно задвижване, пробег до 450 км, иновативни технологични функции като Travel Assist, IQ.LIGHT или Electric Vehicle Route Planner и нов дизайнерски език на Volkswagen. Серийната версия ще бъде базирана на платформата MEB Entry и е един от десетте нови електрически модела, които Volkswagen ще пусне до 2026 г.
Volkswagen ще представи производствената версия на ID.2all за европейския пазар през 2025 г.
Развитие на ID., 2all е базиран на последния еволюционен етап на платформата за модулно електрическо задвижване (MEB). ID. 2all ще бъде първият MEB автомобил с предно задвижване, каза Кай Грюниц, член на Управителния съвет на марката, отговарящ за техническото развитие.
С подобрената платформа MEB Entry, ID. 2all е оборудван с особено ефективна технология за задвижване, батерия и зареждане. Задвижващият двигател е с мощност от 226 к. с. Volkswagen отново поставя по-голям акцент върху дизайна.
„ID. 2all дава преглед на новия дизайнерски език на Volkswagen, който се основава на трите стълба стабилност, харесване и ентусиазъм.“, каза Андреас Минд, ръководител на дизайна на Volkswagen Passenger Cars.
Един от елементите на този нов дизайнерски език е дизайнът на С-колоната, разработен за първия Golf. ID. 2all е първият Volkswagen с нова интерпретация на този подпис. Други дизайнерски характеристики на концептуалния автомобил включват каросерия с ясна и мощна стойка на колелата, приятелско лице, добра порция динамика и вечна елегантност.
Производствената версия на ID. 2all е един от десетте нови електрически модела, които Volkswagen ще пусне на пазара до 2026 г. Тази година ще бъде представен новият ID.3, ID. Buzz с дълго междуосие и ID.7. Това ще бъде последвано от компактен електрически SUV през 2026 г. Въпреки всички предизвикателства, Volkswagen работи и върху електрически автомобил на цена под 20 000 евро.
Това ще даде на производителя на автомобили най-широката гама от електрически превозни средства в сравнение с неговите конкуренти, а компанията се стреми да постигне дял на електрически автомобили от 80% в Европа. Volkswagen Passenger Cars преди това е базирал своите изчисления на дял от 70%.