BMW ще пусне шест BEV до 2025 г.
Допълнителни заводи трябва да бъдат преустроени за производството
bmwgroup.com
BMW планира да пусне на пазара най-малко шест модела в рамките на 24 месеца за електрическите автомобили ‘New Class’ от 2025 г. За тази цел допълнителни заводи трябва да бъдат преустроени за производството на тези електрически автомобили. По-конкретна информация за платформата и първите модели ще бъде налична през септември.
Електрическите автомобили, базирани на новата архитектура на автомобила, която BMW ясно описва като „BEV-only“ в настоящото си съобщение, ще се произвеждат в новия завод в Дебрецен, Унгария, от втората половина на годината, а също и в основния завод в Мюнхен от 2026 г. и в мексиканския завод в Сан Луис Потоси от 2027 г. BMW планира скоро да обяви други производствени локации за новата класа.
Новият клас ще започне в масовото ядро на марката BMW с така наречения „Sports Activity Vehicle“ и седан в настоящия сегмент на Серия 3. През първите 24 месеца трябва да започне производството на поне още четири модела от New Class.
Към момента BMW не дава повече подробности за новия клас. Така че остава с известната информация, че това е 800-волтова платформа с кръгли клетки 46X0 и синхронни двигатели, възбуждани от ток. В съобщението BMW обещава, наред с други неща, напълно новоразработена електрическа система с фундаментално нова UX/UI концепция, както и новоразработено задвижване и поколение на батерии със значително подобрение на ефективността. На IAA Mobility 2023 в Мюнхен BMW планира да представи по-нататъшни стъпки и нови детайли по пътя към новата класа.
През 2025 г. в моделите New Class ще има още една иновация, която няма пряко отношение към електронната мобилност: Heads-up дисплеят по цялата ширина на предното стъкло, който BMW показа през януари в проучването CES i Vision Dee, след това ще се предлага в превозните средства от новата класа под името „BMW Panoramic Vision“.
Моделът на електрическо превозно средство, лансиран през тази година, все още няма да се основава на чисто електрическия нов клас, а на познатите мулти-енергийни платформи. i5, например, е електрически седан, идващ в горния среден клас, последван от електрическо комби през пролетта на 2024 г. Новата серия 5 също е настроена да излезе на пазара за първи път като „изцяло електрическа автомобил BMW M Performance”. Това ще направи BMW една стъпка по-далеч от i4 M50, който все още е вътрешно модел на BMW, а не на BMW M. Към новия iX1 ще се присъедини и iX2.
„Същността е убедителна – и тук нашите модели говорят сами за себе си. Ето защо ние се стремим към по-нататъшен значителен ръст на изцяло електрическите превозни средства през тази година и очакваме те да съставляват 15% от общите ни продажби“, казва изпълнителният директор на BMW Оливър Зипс. До януари 2023 г. BMW вече е постигнало BEV дял от тези 15 процента, според изявлението. „Доказани силни страни, ориентирани към бъдещето технологии и NEUE KLASSE — това е нашата рецепта за успех през следващите години“, добави Зипс. „С тази комбинация ние сме в правилната позиция да можем да отговорим прецизно на различните развития в различните региони на света.“
Въпреки че базираният в Мюнхен автомобилен производител подчертава в прессъобщението за годишната пресконференция, че очаква „динамичен растеж на BEV през следващите години“, Управителният съвет не иска да се ангажира с електрически задвижвания с батерии. BMW вижда водородната горивна клетка като допълнителна опция за задвижване и възможност за потенциално серийно предлагане през втората половина на десетилетието – „в зависимост от изискванията на пазара и общите условия“, се казва в него. BMW пусна демонстрационен парк от BMW iX5 Hydrogen на пътя през февруари.